En stjärna har slocknat ikväll

Gnist

Trådstartare
Och världen är för mig en mörkare plats nu :cry:

Rix-projekt-5.jpg




Rix-981204-110121.jpg


19981204-20110121

Nu rungar dina taktfasta tunga skall i den eviga höstens land, där älgarna är stora och talrika och en dag möts vi igen mitt hjärta :love:
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Läste överskriften o kände vad det var... tårarna kom redan innan jag öppnat tråden.
Sörjer med er.. en mycket speciell herre som nu vandrat vidare. :cry:

R.I.P Rix
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Nämen nej.... :(

Samtidigt blir jag lite glad och rörd när jag tänker på vilken andra chans han fick i sitt liv och så mycket extratid ni fick efter tågolyckan. En imponerande bedrift att komma igen efter det!

En riktig kämpe har lämnat in...
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Ja, jamenar - hur många får en andra chans sådär?!

Vilken hund!

Jag förstår att han måste lämna ett stort tomrum efter sig.
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Känner med er, han var verkligen en bukehund som jag fastnade för och vars öde jag följde med beundran.
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Precis som barajag... så visste jag också vad det gällde.
Usch så tråkigt men som alla andra har skrivit - WOW vilken hund och vilket liv!!!:love::bow:


R.I.P Rix
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Neeejjj!!! Här sitter jag nu, vid mitt ritbord, med Hans foto kopierat för att teckna Honom ... och så läser jag detta!! HUR ska jag nu kunna teckna honom?? Tårarna bara rinner, fastän jag aldrig mötte honom. Fina, fina hunden!!! Vilket LIV han fick!!
Teckningen kommer!
Och, som Harry Martinsson så exakt skrev:
-Sorgen är den största ära glädjen kan få!

Med tårar!
Lena!
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Åhh, en av de bukehundar som berört en mest. Speciellt efter tågolyckan han råkade ut för.

Tänker på er och tänder ett ljus för Rix ikväll.
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Jag frågade min son en gång vad han trodde hände med de som dog och han svarade; de blir en stjärna. Så Rix lyser som en stjärna på himlen nu.
*Vila i frid Rix*
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Hälsa våran Birk från oss, han är där och väntar på en jaktkamrat!

Gnist, jag beklagar sorgen för hela eran familj, det är otroligt tungt att förlora en kamrat!
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Sannerligen har en av hundvärldens giganter lämnat oss. Även jag berördes av Rix´s historia och att han kunde komma tillbaka så starkt och ge er fler fina år tillsammans.

Nu får han göra det han tycker bäst om, hela tiden. Fina, fina Rix... :(
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Beklagar verkligen sorgen och tomrummet som han efterlämnar :(

Minns än idag den förmiddagen du ringde och vi pratade länge, det var i samma veva som Rix blivit påkörd av tåget.

Han är och förblir väldigt speciellt din Rix :love:
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Beklagar förlusten av din vän. :(
Jag har förstått på dina trådar att han var en stor personlighet med en särskild plats i din flock.
Du visade honom den största respekt genom att låta honom gå vidare innan han förlorat sin vitalitet.
Ett klokt och modigt beslut som jag applåderar. Min R kommer snart efter.
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Även för mig, som inte är ativ här inne på hund, så berörde han.

Jag undrar om det inte var så, första året vi hade Secret Santa tråden på buke, som jag gjorde ett dekopage på en hund till dig, att denna hund var Rix?

Jag beklagar djupt er förlust.
Att mista är mycket smärtsamt. :cry:
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Stor tröst kram !!!
men som du skrev att en dag möts ni igen , Och du kommer att möta honom i dina drömmar !!

Tesora
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 318
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 919
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 616
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 344
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Sojasås + katter

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp