Bukefalos 28 år!

En stjärna har slocknat ikväll

Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Vila i frid Rix

Jag beklagar verkligen sorgen :cry:
Förstod som andra när jag läste överskriften att det skett nu :cry:

Kram till er som haft en riktig krigare hos er, han är värd vilan nu.
Att det ska va så svårt :cry:
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Beklagar djupt! Har inte följt med på tågolyckan, men minns den där översta bilden väl från tidigare. RIP
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Usch så tråkigt. Nu finns det ännu en jämthundsgigant på de sälla jaktmarkerna. Jag tror att vår Lufsen tar väl hand om honom.

Bara för ett par veckor sen fick en bekant ta bort sin elvaårige jämthund. Lustigt nog hette han Rex - och jag tänkte på just Rix och hoppades att det var någon säsong kvar för honom. Så det kan vara...
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Men nej vad tråkigt :cry:
Det känns som om han knappast lämnat någon bukefalist oberörd, så jag kan verkligen tänka mig hur lätt han var att älska i verkliga livet. Samtidigt känner jag mig lite.. glad är fel ord, men något sådant, för jag kan inte låta bli att tänka på att han säkerligen haft ett fantastiskt liv hos dig Gnist!
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Tack för alla snälla ord och visst var han en lugn hund, ända sedan födseln och valptiden. Jag brukade säga när han var liten att den där soffpotatisen kommer det aldrig att bli en jakthund av och han bevisade mig fel genom att bli en hund som alltid hittade älg och det är skjutet nånstans strax under 200 älgar för honom genom åren. De första sköts när han var 9½ månad gammal och sedan har det rullat på, både här, för grannlag och för kompisar som fått låna honom när det trutit med hundar för dem..

Vi kommer aldrig igen att få en sådan hund med den personligheten, men vi gjorde rätt..

Efter tågolyckan fick han obotliga "men" som aldrig blev bra och trots detta gav han oss 4 fina bonusår både i hemmet och i skogen. Nu började orken och gnistan svikta och han var värd att få avsluta sina dagar innan livskvaliteten blev för dålig.

080930-RIX-12.jpg


En sista prommis med husse och bössan.. Han var så glad så glad och slutade sina dagar lycklig och med viftande svans
a054.gif


Sorgen och saknaden är enorm, men det finns tröst i att veta att hans sista ögonblick i livet var lyckliga och vi vet att om ett tag, när både sorg och saknad börjar blekna så kommer vi att ha alla fina minnen kvar och tänka på honom med glädje och kärlek..
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Dreamteam är upplöst

DSC_0217.jpg


Men en dag återförenas de två och det blir en lycklig dag för dem båda..
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Jag undrar om det inte var så, första året vi hade Secret Santa tråden på buke, som jag gjorde ett dekopage på en hund till dig, att denna hund var Rix?

Visst var det så och den finns fortfarande kvar här hemma, så åter igen; Tack!
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Beklagar verkligen sorgen, blir berörd när jag tittar på bilderna! Vilken kämpe han var.
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Husses hjärta var han och han tog en bit med sig av det hjärtat när han lämnade oss, men det blir helt igen nån gång, nån dag när de möts igen och när dreamteam är återförenat :love:
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

:love::love: Gammelmannen :love::love:

Underbart go och lugn hund som anpassade sig enkelt till helt okända miljöer, fast testade nya människor trots seniorstatus :D
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Får väl säga som de flesta andra här, Rix var en hund som vi alla älskade och följde, han har haft ett underbart liv.
Kommer nog vara saknad av flera :cry:, även om vi aldrig träffat honom, men dina historier om honom gjorde så att man kände honom.

Vila i frid Rix
 
Sv: En stjärna har slocknat ikväll

Den bildserien som det fotot kommer från är en av mina favoritbildserier. Den togs efter ett av de första släppen i skogen hösten efter tågolyckan och det blev skjutet 2 kalvar för honom då.. De första älgarna som föll för honom efter olyckan alltså, så det var en känslosam stund för oss alla och jag tror nog att Rix var rätt så nöjd med den dagen han med :love:

Husse ser man ju inte så mkt av, men nog känner man känslan han har för Rix genom bilden?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 047
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 957
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 647
Senast: Tofs
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 361
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp