Bukefalos 28 år!

"En vinnare på mackan"

gladys

Trådstartare
Härom dagen köpte jag ett paket hamburgerkött. Jag har aldrig köpt förut men det jag brukar köpa var slut. Så jag tänkte bättre köpa än att häststackarna skickas till Italien el. dyl för slakt. Idag såg jag att längst ner på förpackningen så står det: "En vinnare på mackan".
Jag blev så störd av det att jag inte vill äta mer. :eek:
Nu kommer jag inte ihåg om det står på deras övriga produkter men jag tror inte det.
Ganska smaklös kommentar eller hur!!
Ville bara beklaga mej..
 
Sv: "En vinnare på mackan"

:D Jag tyckte också att det var fyndigt! Fast jag förstår att du blev störd av det... :crazy:

Jenny
 
Sv: "En vinnare på mackan"

HAHAHAHA atta roligt men ja inte så roligt änå
 
Sv: "En vinnare på mackan"

Hehe, var egentligen ganska fyndigt men jag hade definitivt blivit illamående och kastat köttet. Jag vet ju egentligen att det är bra att vi äter hästköttet i Sverige så de slipper fraktas utomlands för att dö men jag kan bara inte.....Börjar genast fundera på om det varit en travare, en ridskolehäst osv.
 
Sv: "En vinnare på mackan"

Kollade idag, och det står så på skinka också. Så det är nog inte menat som det låter...

Jenny
 
Sv: "En vinnare på mackan"

Jo, men det var oerhört mycket mer "träffande" på en förpackning hästkött än på skinka... ;)

Jenny
 

Liknande trådar

Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
18 969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp