Bukefalos 28 år!

"enkelsidiga" gummityglar?

moiran

Trådstartare
\"enkelsidiga\" gummityglar?

jag har ett par lädertyglar med ett ganska tunt (men slitstarkt) lager gummi på insidan. jag älskar dem :love: och köpte dem tokbilligt på någon hästtävling av nåt lokalt företag jag inte kommer ihåg namnet på. nu börjar de dock bli lite slitna och jag har börjat leta efter ett par nya.

någon som någonstans har sett ett par enkla, dubbelsydda lädertyglar med ett gummilager på insidan?
 
Re: \"enkelsidiga\" gummityglar?

Har inte Börjes sådanna :confused:
 
Re: \"enkelsidiga\" gummityglar?

Har ett par sådana som du beskriver (tror jag i allafall). Tror att det är "Chetak", och det märket säljer de väl i många hästaffärer (i allafall här i Göteborgsområdet)?
 
Re: \"enkelsidiga\" gummityglar?

inte som finns på nätet som jaghar kunnat hitta i alla fall?
 
Re: \"enkelsidiga\" gummityglar?

jaså? jag har inte hittat några, men jag har väl letat dåligt då... :)
 
Re: \"enkelsidiga\" gummityglar?

Det var visserligen ett tag sen jag köpte mina men jag tror att jag såg såna på "tre hästar" sist jag var där...
 
Re: \"enkelsidiga\" gummityglar?

Hööks ska ha såna. Annars finns de på Tre Hästar. Fast jag hatar dom, tycker de är så obekväma. Fast jag gillar ju inte vanliga gummityglar heller :smirk:
 
Re: \"enkelsidiga\" gummityglar?

de är superba, tycker jag. bra grepp även i vått väder (till skillnad från vanliga lädertyglar), mycket, mycket tunnare och lättare att hålla i än otäcka tjocka vanliga gummityglar, bättre hållbarhet än vävribbtyglar och inga bövla stoppar utan man kan hålla vart som helst på tygeln utan att det känns 'konstigt'. finns ju inget bättre!! :D
 
Re: \"enkelsidiga\" gummityglar?

Nää usch. Jag fick jätteont i händerna av dom tyglarna. Aldrig mer :crazy: :p
 
Re: \"enkelsidiga\" gummityglar?

Nej handskar är ju obekväma :crazy:
 
Re: \"enkelsidiga\" gummityglar?

Jag har 2 par av dessa och de är så bra tycker jag. Mina är av märket Jacson har jag för mig.
 
Re: \"enkelsidiga\" gummityglar?

tackar! :) jacson eller chetak alltså. :) nu ska jag nog ut på tygeljakt!

:bump:
 
Re: \"enkelsidiga\" gummityglar?

TRor som någon sa tidigare att hööks har såna och Svensk Ridsport i Kungsbacka har såna... inte alls dyra o jättesköna från första dagen även utan handskar...

/Linda
 
Re: \"enkelsidiga\" gummityglar?

Får man använda sådana tyglar på dressyrtävling?
TR säger ju att man inte får ha gummityglar, men räknas dessa som gummityglar?. :confused:
Har precis köpt ett par sådana tyglar från Dyon med loopspännen och tycker att dom är jättebra, skulle vilja rida med dom i dressyren också.
 
Re: \"enkelsidiga\" gummityglar?

Dy'ons "billighets variant" Glengordon Collection har sådana tyglar, smidiga och i bra kvalité för 275kr
 
Re: \"enkelsidiga\" gummityglar?

Mina Dyons kostade iaf över 600kr...
 
Re: \"enkelsidiga\" gummityglar?

jo, dyons valiga tyglar ja, har själv ett par "vanliga" dyon gummityglar som kostade 750. Men Dyons glengordon är mycket billigare, titta på equalityline får du se
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 134
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp