Ensam hemma med barn+hundar+magsjuka

Ishtar

Trådstartare
Är det såhär att vara ensamstående mamma? Hualigen vilket sjå.
Bonussonen på 6 år har magsjuka och spytt hela natten lång, sambon åkte bort kl 7 i morse för att jobba borta i helgen och kommer hem imorgon kväll. Man kan inte vabba från ett gig... ;)

På det så har jag 4 månader gamla Valle och våra två hundar. Tänk vilken dröm om vi bodde i hus så man dessa gånger bara kan öppna dörren och släppa ut dem!

Nu har bägge barnen däckat, disken är diskad, hundarna fått sin andra kissrunda för dagen + mat så jag kollar nätet.

Men jag håller tummarna för att det INTE är/var magsjuka för han mår inte illa emellan kräkningarna, kanske var nåt i lunchen på dagis eller bara en mild magsjukebacill. Han har inte kräkts sen kl 8 och sen dess har han petat i sig lite buljong + en halv risifrutti + en halv pinnglass samt vatten. Han har kissat och bajsat idag så det känns ju bra, då har väl kroppen fått i sig vätska i alla fall.
 
Sv: Ensam hemma med barn+hundar+magsjuka

Jag är mycket själv hemma, med barn och hästar på gården, pga att maken jobbar halva veckorna i huvudstaden och tidigare har veckopendlat till jobb. Och ibland är det mer spännande än nödvändigt att vara själv, t.ex när man har två magsjukebarn samtidigt och en stor hög med nerspydda sängkläder och pyjamasar, hästarna står i stallet och väntar på frukost eller på att få gå ut osv.
Jag har den största respekt för alla enastående mammor som ALLTID sitter i den sitsen:bow:, jag har ju i alla fall gubben hemma halva veckorna numera. :) (även om jag faktiskt en gång tvingat honom stanna kvar i huvudstaden och jobba över helgen - egen företagare utöver sin anställning och bor hos sina föräldrar när han är där - för att jag tyckte att det vore himlans dumt om han skulle komma hem över helgen och hinna bli smittad av magsjuka barn...)
 
Sv: Ensam hemma med barn+hundar+magsjuka

Isak har haf magsjuka nu och han mådde också bra mellan kräkningarna.
Dock spydde han ju kaskader och sov mer än vanligt.
Men nu är han bättre igen. Hade ingen feber men hostar och snorar fortfarande
 
Sv: Ensam hemma med barn+hundar+magsjuka

Du är nu i en situation jag alltför väl känner igen.. det är bara att bita ihop. Jag håller tummarna för att DU själv slipper åka på magsjuka mitt uppe i alltihopa.

//Waern
 
Sv: Ensam hemma med barn+hundar+magsjuka

Jamen visst är sådant kul;)

Jag minns hur jag ringde barnens pappa en gång och bad och bönade att han skulle åka och handla, jag hade varit sjuk själv en vecka och knappt kommit ur sängen, sedan blev ena barnet sjukt och sedan det andra, i nästan tre veckor hade vi varit "instängda" av sjukdom.
Jag hade ingen mat och inga blöjor kvar.

Nåväl, pappan ville inte så när största barnet (då nästan fyra år) inte hade spytt på några timmar så tog jag bägge barnen på cykel (jag ägde ingen bil då) och cyklade två km till affären.
In i affären och köpte det nödvändigaste och när jag precis har betalat ser jag hur sonens ansikte börjar ändra färg:crazy: jag sa till honom att gå ut ställa sig utanför affären och ta djupa andetag, när jag kom ut stod stackaren och spydde:cry:

Då, då tyckte jag lite synd om mej själv:crazy: och jag kände mej oändligt ensam som inte hade någon som ens kunde åka och handla åt mej, om så bara för att ställa maten utanför dörren.

Så ja, ibland var det väldigt tufft att vara ensam.

Men barnen är otroliga på att lära sig fort, sonen var tre år när han med lapp i handen och pengar i fickan gick trottoaren 100 meter bort till kvartersbutiken, lämnade fram lappen till kassörskan och hon hjälpte honom att plocka ihop vad vi skulle ha, betalade och gick hem till lillasyster då 18 månader och till mej som låg med livmoderinflamation med maten.

:bow:till att bo i småstad med underbara människor i butiken.

Allt går, men ibland är det mer knöligt än vanligt.
 
Sv: Ensam hemma med barn+hundar+magsjuka

Nämen fy vad trist, att inte få hjälp - inte ens från barnens pappa!
Nu har lilleman blivit frisk och är hos farmor och farfar för att hitta på nåt skoj, blir lätt långtråkigt här när jag ska amma, försöka få Valle att sova osv.

Han sov i min säng inatt, var lite nervös att han skulle kräkas ned den (inköpt i januari) men han sov som en stock hela natten lång.

Det där med att det tar några dagar att få tillbaka aptiten räknar jag med nu, till frukost fick han i sig en halv macka. Jag säger att han ska äta så mycket som han vill och tjatar inte i honom nåt alls nu, hur lite han än äter. Bara han äter NÅT samt dricker.
 
Sv: Ensam hemma med barn+hundar+magsjuka

Ingen kul situation...

Förra veckan var lilla grabben magsjuk, sambon åkte på en resa (tur för honom i och för sig för han klarade sig...) och jag åkte också på magsjuka lagom när lillen piggade på sig... Han tyckte att jag var sååå tråkig! ;)

Tur att mormor kunde underhålla honom medans jag låg deckad, men det är ändå saker som måste göras, mat ska lagas (åt grabben iaf), hästarna och stallet måste ju skötas samtidigt som man ska leka...

Ja, jag är ju inte direkt avundsjuk på alla ensamstående... men beundrar att de orkar! :laugh:
 
Sv: Ensam hemma med barn+hundar+magsjuka

Isaks aptit är också liten nu men det börjar bli bättre.
Dock kräktes han igår igen efter att ha varit fri från det i helgen.
 
Sv: Ensam hemma med barn+hundar+magsjuka

*kl*

Aven vi har haft magsjuka hela veckan :( bada tjejerna hade det men den har gangen var de helt utslagna mellan krakningarna :(
Eftersom maken pendlar 1.5h enkel resa till jobbet sa ar jag i princip sjalv man-fre. INTE roligt med 1-ariga tvillingar, 2 katter och en hund nar det gar magsjuka. Han fick ta ledigt ett par dagar for det gick bara inte. Och da var jag anda frisk den har gangen...

Nu mar de battre igen :laugh:
 
Sv: Ensam hemma med barn+hundar+magsjuka

gud vad hemskt, beundrar din styrka jag vet inte om jag hade klarat av en sådan situation
 
Sv: Ensam hemma med barn+hundar+magsjuka

Kan tänka mig att det var jobbigt.

Sonen var ju dålig ett tag nu och sambon hade ryggskott så jag fick ta allting själv. Nu mår både sambo och son bättre men nu är jag förkyld och astrött istället. Dock har vi inte hunden hemma nu som tur är. Även om hon är väldigt enkel och lugn.
Men det var tufft att ta hela alltihop själv.
 
Sv: Ensam hemma med barn+hundar+magsjuka

kl

Jag fick magsjuka i måndags, magen är fortfarande inte helt bra.
Igår åt jag t.ex. 1 dl hallonfil och 1 varm macka på hela dan...annars består min diet av saft och coca cola. Frukost idag blev ½ dl hallonfil (a-fil) och ett litet glas cola.

Jag är jättesugen på saft, så jag behöver nog sockret för att orka då jag inte har nån aptit.
 
Sv: Ensam hemma med barn+hundar+magsjuka

Med de två äldsta var jag i princip ensamstående. Min man körde lastbil till huvudstaden (vi bor i norrbotten) och var borta 4-5 dagar i veckan. Så jag fick ta alla sjukdomar, magsjuka, kikhosta, vattkoppor osv. Som tur var så bor vi grannar med mina svärföräldrar så svärfar åkte och handlade och fixade sånt som jag inte kunde göra själv. Numera utnyttjar jag de två äldsta till allt sånt om jag och yngsta blir sjuka :devil: eftersom svärfar inte lever längre.
Men det är inte kul att vara så "låst" att man inte ens kan åka till affären. Jag åkte på en sjujäkla influensa när yngsta var ca 4-5 månader och då kan jag tala om att jag var evigt tacksam att hennes 11-årige bror fanns tillgänglig :bow:.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp