Bukefalos 28 år!

ensam över helgen

katarina_dacke

Trådstartare
det är så här, har en unghäst på 2,5 år, hon har alltid varit van att ha hästar omkring sig, uppfödd på lösdrift.
Har flyttat till ett stall med 2 andra hästar i ena stallet, och sen i andra stalldelen finns ytterligare 3 hästar.

Nu i helgen åker dessa 2 som min häst står med bort på träning i helgen, så min häst kommer bli ensam nattetid, dock kommer hon gå i hage brevid de andra och det har inte varit några problem innan för henna att gå själv bara hon ser andra hästar..

och nattetid kommer dörren mellan stallana att vara öppen så hon kommer att höra de andra..

Hur hade ni gjort? Hon kommer inte ut ur boxen, men vill ju inte att hon ska vara orolig och hispig hela tiden..

hon kommer att har fri tillgång på hö så hon kommer inte vara hungrig..
Kommer dessutom åka till stallet och kolla till henne flera gånger under kvällen..
de kommer in vid 17 tiden.
Tips och ideer mottages tacksamt!
 
Sv: ensam över helgen

tror säkert det går bra om hon inte normalt är upprörd över att vara ensam i stallet.
Annars kanske en av de hästarna i andra stalldelen akn låna en av de tomma boxarna så de står 2 hästar i varje del?
 
Sv: ensam över helgen

Jag har faktiskt inte haft några problem ens med min stallnervösa unghäst. Stressade upp sig vid in/utsläpp samt när jag var i stallet men lugnade sig rätt fort när det blev stilla igen.

*boxvila
 
Sv: ensam över helgen

tror säkert det går bra om hon inte normalt är upprörd över att vara ensam i stallet.
Annars kanske en av de hästarna i andra stalldelen akn låna en av de tomma boxarna så de står 2 hästar i varje del?

Det hade varit kanon, men den ägaren som har de 3 andra hästarna är lite speciell om man säger så.. han är väldigt bestämd av sig och ser ingen vinning för hans del att hjälpa mig.. tyvärr.. Han kaan sträcka sig till att ho
n får gå brevid hans hästar.

Jag kanske oroar mig i onödan.. Ja som cahs sa hon kanske stimmar när man är där. och vid in och utsläpp.. hoppas verkligen det.. känns inte bra att göra så men har tyvärr inget val, kan ju inte förbjuda den som har 2 att åka i väg ;)
 
Sv: ensam över helgen

Jag tror inte det blir några problem.

Från det jag var 15 tills jag var 18 bodde vi på en gård med ett engelskt stall där det fanns två storhästboxar och sedan tre ponnyboxar, mellan de stora och de mindre boxarna var det en helgjuten vägg utan fönster eller något sånt. Min stora häst och mammas stora stod i de stora boxarna och min gamla ponny stod i ponnyboxen på andra sidan väggen på nätterna med alla luckorna stängda så de bara kunde höra varandra. Var inte några problem. Den enda incidente vi hade var första kvällen när ponnyn lyckades åla sig över sin boxdörr och kom ut på gången, men efter det var det inga problem.
 
Sv: ensam över helgen

Tror det kommer gå bra att låta hästen stå själv, om inte annat så är det väldigt bra träning för en häst för nångång kommer dom ju utsättas för det. Någonting dom bör lära sig, har hästen inte seperationsproblem sen innan så tror jag hästen bryr sig mindre faktiskt.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 670
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 831
Senast: Sel
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 191
Senast: Cambrie
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 992
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp