fallon

Trådstartare
Någon som har erfarenheter från Equi-Pak? Nyfiken på både bra och dåliga givetvis. Har precis skott en kusen fram med detta.
 
Sv: Equi-Pak

Min häst slet upp sina på bara tre veckor, de gick sönder (han gick inte i distansträning), därför blev det inte mer än den omgången eftersom det blev för dyrt.

På shettisen har det funkat bra och suttit kvar skoperioden ut. Så det handlar väl lite om storlek och form på hovarna antar jag..
 
Sv: Equi-Pak

Är du nöjd än så länge fellon?
Funkade bra på några distanshästar jag hjälpte till och red för massa år sedan, men de skodde om väldigt ofta tror jag..
 
Sv: Equi-Pak

Dyrt och inte helt optimalt hållbart.

Använde det ganska flitigt på min häst som hade trasat sönder en hov då han fastnat m skon ute i hagen.

Det hjälper för stunden och är ett skydd men har du större skador kan du inte räkna med att kunna rida/motionera hästen fullt ut för så bra sitter det inte.

Diskuterade detta m hovis för ett tag sen och det lät vettigt det hon sa ang plaster, att det finns bra sådana som hjälper som nödlagning för att för stunden kunna skydda hoven men att få det att sitta till 100% eller tro att man kan bygga upp en ny hov med det är omöjligt eftersom att hoven är levande material och expanderar/krymper/rör sig konstant medans plasten stelnar i samma storlek konstant/är dött och inte expanderar/rör sig så håller det inte om det utsätts för mycket rörelse.
 
Senast ändrad:
Sv: Equi-Pak

Nope, inte alls nöjd. Hysteriskt dyrt till att börja med, men tog bort det efter fyra veckor. Sulan satt mycket bra, men det blev snabbt märken i den och hästen gick inte alls bra. Fick mycket sämre grepp (förstås) och halkade omkring. Speciellt i skogsterräng. Jag upplevde också att hästen kände tryck och blev öm. Alltså precis det jag ville motverka:( Så nu får han gå barfota en liten stund och sedan börjar vi om.
 

Liknande trådar

Utrustning Vurderer å kjøpe kjølebandasjene fra Equi-n-ice. Hva slags erfaringer har dere med dem? Kjøler de ned bra? Vi har ingen frys på stallen...
Svar
0
· Visningar
306
Senast: MimmiNO
·
Ekonomi & Juridik Nu när ekonomin är som den är i landet, så funderar jag på om byteshandel möjligen kommer att öka? Vad tror ni? Vad har ni för...
Svar
1
· Visningar
1 102
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
748
Senast: skiesabove
·
Fritid Nu är det dags för ytterligare ett favoritprogram. Stjärnorna på slottet drar i gång! Precis som i Så mycket bättre så vet man lite...
Svar
4
· Visningar
446
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp