Bukefalos 28 år!

Era träningsrutiner

Anacondas

Trådstartare
Hur ser de ut? Hur tränar ni och vad? Hemma/gym? Tycker ni att det är pest och att ni helst skulle vilja slippa (men gör det ändå) eller tycker ni att det är kul precis varenda gång?
 
Jag är periodare med ofta lite för långa uppehåll mellan träningsperioderna. Jag tycker det är pest och elände de första gångerna som jag satt igång igen, eftersom jag vet hur djävulskt jobbigt det kommer vara och hur eländiga resultat jag kommer att uppnå jämfört med vad jag har kunnat och hur klen och kass jag kommer att känna mig.

Men när jag bitit ihop och ändå tagit mig igenom det så kommer en period när det är jäkligt kul! En sådan fas är jag i nu, när varje pass blir mätbara förbättringar och ganska snabba sådana från ett kasst läge. Just nu tränar jag ganska maxat under semestern, mest kondition. Går minst en mil sammanhängande per dag, minst 15000 steg totalt om dagen cyklar drygt tre mil var tredje dag och styrketränar + crosstrainer var tredje dag.

Promenaderna ska från och med nu övergå till mer och mer löpning är planen och sedan ska jag snickra ihop något rimligt schema som jag hoppas ska funka att kombinera med jobbet också.

Då förenklar det med hemmaträning. Har sneglat på Försvarsmaktens träningsapp som verkar ha bra program som funkar också hemma. Samtidigt vet jag att jag lätt tappar engagemanget i att träna just styrka hemma, känner mig på något sätt mer motiverad när jag åker till gymmet och gör den träningen där.
 

Liknande trådar

Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
941
Senast: Gulis
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 270
Senast: kolblakkur
·
Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 706
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 093
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp