Bukefalos 28 år!

Erfarenhet av Hemverket?

Bisarrt nog har vi fått ett bud på huset - på distans.... Budet ligger på utgångspriset. Jag har verkligen ytterst svårt för att tro att det här ska gå vägen, för hur vanligt är det att man köper ett hus utan att ha sett det i verkligheten??? Men vi ska prata med mäklaren idag, för att få deras råd om hur man går vidare med detta! Jag hade blivit ÖVERLYCKLIG om det hade gått vägen... :)
Hoppas budgivaren är seriös :)
 
Hoppas budgivaren är seriös :)
Vi var två som bjöd på mitt hus. Den andre fanns på andra sidan jorden.

jag tror att de helt enkelt hade en gräns för ungefär vad de ville ge för ett hus i Sverige och la det som de tyckte mitt hus var värt. Mitt hus ligger i mitten av landet och nära stora vägar och kommunikationsleder. Inte alltför många timmar från flygplatser och huvudstad heller.

När jag bjöd över lämnade de, och övergick nog till något annat objekt.
 
Bisarrt nog har vi fått ett bud på huset - på distans.... Budet ligger på utgångspriset. Jag har verkligen ytterst svårt för att tro att det här ska gå vägen, för hur vanligt är det att man köper ett hus utan att ha sett det i verkligheten??? Men vi ska prata med mäklaren idag, för att få deras råd om hur man går vidare med detta! Jag hade blivit ÖVERLYCKLIG om det hade gått vägen... :)

Jag köpte lägenhet i centrala Stockholm utan att titta på lägenheten först. Det var jättespännande och vi var ytterst seriösa.

I bilen på väg upp till Stockholm med med flyttgrejerna så tittade jag på foton och såg då till min glädje att lägenheten låg på andra våningen - vi som hade trott att den låg en halv trappa upp! :p
 
Jag köpte lägenhet i centrala Stockholm utan att titta på lägenheten först. Det var jättespännande och vi var ytterst seriösa.

I bilen på väg upp till Stockholm med med flyttgrejerna så tittade jag på foton och såg då till min glädje att lägenheten låg på andra våningen - vi som hade trott att den låg en halv trappa upp! :p
Skönt att höra :) . Hemverket menade att det väl inte var det vanligaste att man köpte osett, men det hände ju absolut ibland.
 
Nä. Jag har faktiskt accepterat budet, så nu håller jag bara tummarna för att det går vägen.... :crazy:
Det borde väl bli kontraktskrivning snarast? :) Vi skrev samma dag som säljaren accepterat budet (vilket var samma dag som vi budade :angel:). Gick i raketfart, för som mäklaren påpekade "affären är inte i hamn förrän papperna är påskrivna".
 
Det borde väl bli kontraktskrivning snarast? :) Vi skrev samma dag som säljaren accepterat budet (vilket var samma dag som vi budade :angel:). Gick i raketfart, för som mäklaren påpekade "affären är inte i hamn förrän papperna är påskrivna".
Ja, och nu är det mäklaren som tar över. Först måste de få in kopia på id-handling på köparen/köparna. Och de befinner sig i Spanien, så det lär väl ta några dagar i alla fall.... Och under tiden kan jag bara sitta här och bita på naglarna... ;)
 
Ja, och nu är det mäklaren som tar över. Först måste de få in kopia på id-handling på köparen/köparna. Och de befinner sig i Spanien, så det lär väl ta några dagar i alla fall.... Och under tiden kan jag bara sitta här och bita på naglarna... ;)

De borde kunna faxa/scanna id-handlingar. Det gjorde vi!
 
Bisarrt nog har vi fått ett bud på huset - på distans.... Budet ligger på utgångspriset. Jag har verkligen ytterst svårt för att tro att det här ska gå vägen, för hur vanligt är det att man köper ett hus utan att ha sett det i verkligheten??? Men vi ska prata med mäklaren idag, för att få deras råd om hur man går vidare med detta! Jag hade blivit ÖVERLYCKLIG om det hade gått vägen... :)
Håller tummarna :up:
 
Man har väl aldrig kunnat radera inlägg, endast redigera dem?
Ja, det är ju det som är det dumma. Att man skriver något som sen visar sig helt överblivet i tråden eftersom någon svarat på det sekunden innan man själv postar typ. Då vill man ju radera sitt inlägg. Det är så dumt att man inte kan göra det. Eller att jag inte fattar hur om man nu kan det.
 
Ja, det är ju det som är det dumma. Att man skriver något som sen visar sig helt överblivet i tråden eftersom någon svarat på det sekunden innan man själv postar typ. Då vill man ju radera sitt inlägg. Det är så dumt att man inte kan göra det. Eller att jag inte fattar hur om man nu kan det.
Nej, radera kan du nog inte göra
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 179
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 576
Senast: Calmiche
·
Hemmet Jag har en idé om att andra planlösningen på nedervåningen i vårt hus. Vi bor i ett radhus med köket ut mot vägen, sen en korridor med...
Svar
19
· Visningar
2 423
Senast: Ms_Antrop
·
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag här som nördar serien Det sitter i väggarna? :D Och jag tänkte, på Buke om någonstans måste det väl bo...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 341
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp