Ermitkräftor

S

snabelA

ja, nu är det så att jag börjar sakna att ha små gulliga :angel: ermitkräftor... jag har haft flera stycken genom åren, men deras livslängd är ju inte superlång... jag kommer speciellt ihåg min lilla Svinto, så söööt han var!:angel:

jaja, nu vill jag i alla fall ha sådana små krabater igen, men till problemet...
Jag har köpt dem ifrån en djuraffär som säljer fiskar och kräldjur tidigare, men nu har de slutat sälja dem:( de sa att de kunde beställa hem fler. Jättebra tänkte ju jag, men så får jag reda på att leverantören nu endast levererar kräftor som är 10cm stora :eek: herregud, det är ju läskit stort!!! jag är van vid mina små 4centimetrare och inte jumbosar!!!;)

vet någon ett ställe man kan köpa ermitkräftor? helst i närheten av nordöstra skåne, det kan alltså även vara i småland och blekinge...

någon som vet???:)
 
Sv: Ermitkräftor

Har du skött de som man ska? Har för mig att eremitkräftor ska kunna leva flera år egentligen, det gäller bara att man sköter de bra med luftfuktighet och grejer... Och tja, felskötsel är väl rätt vanligt antar jag :(
 
Sv: Ermitkräftor

Det stämmer, de blir egentligen 20-30 år gamla om man sköter dem som man ska.
 
Sv: Ermitkräftor

jo, ja jag vet... men de måste vara under en lampa dygnet om och tråkigt nog hade vi mycket strömavbrott under en period.. vi var utan ström ungefär ett dygn och efter det hände det som hände... :(

jag har haft ermitkräftor innan, men man vet inte riktigt hur gammla de är när man köper dem, och deras bakgrund har mycket med att göra hur de kommer att överleva... miljöombyte är väldigt stressfullt och ibland klarar de inte det :(
det där med luftfuktigheten är mycket viktig, därför sprejas de med vatten flera gånger om dagen... :)
 
Sv: Ermitkräftor

Alltså visst, vissa blir inte långlivade ens med rätt skötsel, det kan jag inte neka till. Saker händer, that's life.
Men att påstå att eremitkräftor öht inte blir långlivade är så fel det kan bli.

Hade eremitkräftor själv när jag var liten, de blev inte långlivade... Fel skötsel så det stod härliga till! Bland annat hade de akvariegrus (bara akvariegrus that is - de kunde se sig i röven nånstans att gräva ner sig vid ömsning...) och luftfuktigheten fanns det inte en tanke på :crazy:
 
Sv: Ermitkräftor

Hej :)

hoppas jag kan få fråga lite saker här, om eremitkräftor alltså..

Jag är lite sugen på att skaffa eremitkräftor, men nu undrar jag lite saker... har hört att dom luktar, stämmer det?
Jag har just nu ett litet tomt akvarie står, jag har letat lite på nätet efter något djur att kanske ha däri, då hittade jag eremitkräftor, men det var inte så mycket information just där. så.. räcker ett akvarie på ca 20 l ?

Om någon skulle vilja skriva lite om eremitkräftor kan ni skicka ett mejl till mig istället :D : mimmimus_96@hotmail.com


//mimmi
 

Liknande trådar

Övr. Barn efter att ha läst att många använde fleeceregnställ åt sina små, så tänkte jag att: ja, ett sådant köper jag bums. Googlade och hittade...
2
Svar
21
· Visningar
2 381
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp