Bukefalos 28 år!

"ett redigt fälttävlansekipage"

F

fälttävlansnörd

Den kommentaren fick jag för några dagar sen...
Inte beroende på mej & hästen, utan pga av våran
BIL och TRANSPORT!

Personen i fråga menade alltså att vi har en stor bil
och en stor transport - alltså är vi ett fälttävlansekipage...

Har inte tänkt på det förut, men eftersom att det här drogs
upp så började jag fundera, och jo. Om man jämför med
hopptävlingar eller dressyrtävlingar, så syns de "största"
ekipagen faktiskt på fälttävlansparkeringarna...

Så, då blir min otroligt viktiga fråga till alla fälttävlansbukare;
vad kör ni omkring i för bil och vad åker hästen i för trailer?
 
Sv: "ett redigt fälttävlansekipage"

Det har du nog rätt i..;) Fast själv e vi nog inte så "stora" men gillar transporten väldigt mycket!
Vi sitter i en volvo och hästarna står i en Fautras :D
Vad har du själv?
 
Sv: "ett redigt fälttävlansekipage"

Nu är det iof inte jag som kör, ännu. Men mamma har en Subaru (en säker bil med fyrhjulsdrift). Besiktningsmannen idag berättade att det är väldigt bra bil som sällan har några anmärkningar.
Släpet är ett Umesläp (B60 heter den kanske?), iaf med stor sadelkammare fram (sån där man kan vara inne i).
Bilen ser ut som en vanlig sedan-typ (alltså inte särskilt stor) men stark, släpet är relativt stort (på längden :p ) men lätt.
Jag trivs och det gör nog Siggemannen också.
 
Sv: "ett redigt fälttävlansekipage"

Wiiie skrev:
Vad har du själv?

Jag/vi har ett Henra Contessa XL årsmodell 06,
och vi drar med en Nissan X-trail årsmodell 05
oftast. Annars med en Volvo V70 årsmodell 06.

Men för ungefär ett halvår sedan körde vi omkring
med ett Reko från -95, en Volvo V70 från -01 och en
Volvo V40 från -00... Så vi har precis bytt upp oss :p .
 
Sv: "ett redigt fälttävlansekipage"

haha, det är för att ni är så mkt i terrängen :p
 
Sv: "ett redigt fälttävlansekipage"

Vi drar också med en Nissan x-trail, skitbra dragbil. Släpet är en boggi av märket HT-släpet, gammalt och brunt. :p
 
Sv: "ett redigt fälttävlansekipage"

BMW-kombi och ett Boj som är boggi. Dessutom är det extra långt och högt.
 
Sv: "ett redigt fälttävlansekipage"

Vi kör med en grå peugot 406 o köpte ny transport i fredags -06a,här komer en bild:love:
2175516.jpg
 
Sv: "ett redigt fälttävlansekipage"

Vi har åkt runt i den här lilla pärlan i ett antal år nu
kattungar014.jpg

Fast nu skall "han" få lämna plats för den grön/gula som ni ser bakom.
 
Sv: "ett redigt fälttävlansekipage"

Jag blir inte avis
Jag blir inte avis
Jag blir inte avis
:devil: :cry:

Har numera skaffat en lastbil modell äldre
som är helt ok men... långsam :angel:
33342s.jpg


Småturer eller när vi bara har en häst så kör vi en Star Diamant, 2003 med fronturlastning och sadelkammare med en Volvo V70 diesel framför.
 
Sv: "ett redigt fälttävlansekipage"

Oj den där lastbilen tänkte vi köpa ju,fast vi hittade en annan som vi gillade bättre.
 
Sv: "ett redigt fälttävlansekipage"

prins_rollo skrev:
Oj den där lastbilen tänkte vi köpa ju,fast vi hittade en annan som vi gillade bättre.

Tack! Då tillhörde ni dom som gjorde att vi fick ett bra pris. Han begärde bra mycket mer än vad vi ville ge. :angel:

Den passar oss rätt bra. Dock är bilen lite gammal, blir lite avis på Olgaklaras nya. :o
Fast min gubbe säger att bilen passar mej perfekt = inga fortkörningar mer :angel:
 
Sv: "ett redigt fälttävlansekipage"

Hmm, då är vi nog inget fälttävlansekipage då...
Jag kör med min lilla BMW, har ingen aning om modell men det är en från 3-serien och med två dörrar, från -93 Den är bra och får faktiskt dra 1400 fast den är så liten :p
Släpet är ett Reko enaxlat från -00 tror jag. Men snart kanske det blir ett nytt med boogie och sadelkammare :banana:

Men jo, det är nog sant att fälttävlansryttare har större transporter, man har ju ofta uppstallning och alla grejor tar plats ;)
 
Sv: "ett redigt fälttävlansekipage"

KL

Jag kör med min gamla Volvo 745 från -88. Har en enaxlad dalavagn från -01

Hoppas på att kunna byta upp mig när jag slutat plugga och fått ett ordentligt jobb.
 
Sv: "ett redigt fälttävlansekipage"

Ah, vilken charmig :love:
 
Sv: "ett redigt fälttävlansekipage"

Ja det blir ju rätt mycket saker man släpar med sig...:angel:

Vi har oftast två hästar med oss på tävling och 3-4 pers. Åker en Jeep grand cherokeoch har ett Cheval liberte släp för fyra hästar! ;) Det släpet brukar en del glo på!:o Men tycker att man brukar stöta på en hel del lastbilar på fälttävlan oxå, iaf på hästtävlingar.
 
Sv: "ett redigt fälttävlansekipage"

Jag kör omkring i en Nissan Terrano II, det är en ganska stor jeap modell...himla bra, får dra 2800 kg. :bow:

Sen har jag ett Boj Classic släp, en boogie aluminium, med sadelkammre å sånt...hur bra släp som helst..bara äääälskar det :love:
 
Sv: "ett redigt fälttävlansekipage"

Haha, det är roligt att läsa vad ni har för bilar och transporter.

Själv åker jag i en Volvo 945:a -91
Och transporten är ett gammalt Kylinge-släp.

Men jag tycker allt att det inte är bilen och transporten som räknas, utan det som är i transporten och i bilen! :rofl:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 863
Senast: Lhas
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 720
Senast: Ajda
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 773
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 452
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp