Bukefalos 28 år!

"Extremt" små fötter- vuxen?

O

oio

Jag får inte ihop det.

Om jag kollar i en vanlig skoaffär, så är strl 36 och uppåt vuxen. Jag har kollat lite på en del ridkläd siter på internet och i butik, då finns barnstrl i 36...knappt 35 ens...

Eller...har jag bara sett de mer ovanliga? Hur brukar ni tänka? Vart går gränsen?

När det gäller läderridstövlar har jag ännu bara sett ett märke som jag kan ha. Ett annat som egentligen har för ganska små fötter...har urmysko mått på skaftet- så det går inte ändå.

Finns det någon mer vuxen här som har strl 33-35?
 
Sv: "Extremt" små fötter- vuxen?

Jag har mellan 35-37, men jag kan inte med ridstövlar (fotbollsvader så jag kan inte trycka ner fötterna i dem ändå) utan rider alltid i mina älskade Puma (och japp, barnskor är det, mycket billigare :D ). En dum ovana säkert men jag gillar inte att rida med nåt annat på fötterna.

Men jag har ett par thermoridstövlar i barnstorlek när man ska hämta in från hagen vid lera och så, men jag kan inte knäppa dem i sidorna, tror de är 35or.
 
Sv: "Extremt" små fötter- vuxen?

Men kan ni inte specialbeställa då??

Nu har jag 39-40 i skor och långa ganska smala vader så jag har inte ert problem men det borde ju bara vara att beställa en sko med typ stl 35 och sen skaftvidden som passar till??
 
Sv: "Extremt" små fötter- vuxen?

Jag har mellan 35-37, men jag kan inte med ridstövlar (fotbollsvader så jag kan inte trycka ner fötterna i dem ändå) utan rider alltid i mina älskade Puma (och japp, barnskor är det, mycket billigare :D ). En dum ovana säkert men jag gillar inte att rida med nåt annat på fötterna.

Men jag har ett par thermoridstövlar i barnstorlek när man ska hämta in från hagen vid lera och så, men jag kan inte knäppa dem i sidorna, tror de är 35or.

Ok...men, utan klack? Är du inte lite nervös eller så ibland om det skulle hända nåt?
 
Sv: "Extremt" små fötter- vuxen?

Men kan ni inte specialbeställa då??

Nu har jag 39-40 i skor och långa ganska smala vader så jag har inte ert problem men det borde ju bara vara att beställa en sko med typ stl 35 och sen skaftvidden som passar till??

Det är möjligt att det går, jag har inte frågat någonstans ännu.

Dock tanken kring att det annonseras om det att från 36 är vuxen strl i "vanlig" sko affär.
 
Sv: "Extremt" små fötter- vuxen?

Jag har 35-36 och ca 36-37cm runt vaden.
Jag har Sarm Hippique-stövlar. Finns i massa olika vidder, höjder och storlekar! Men de är de enda som funkar utan att specialbeställa.

Sen när det gäller skor så finns ju det mesta i barnstorlekar när det gäller ridskor?
I "vanliga" skor så kollar jag ofta på spanska och italienska skomärken, de brukar finnas från 35, ibland t.om. 34
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
21 531
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har nu varit och mätt mina järnvärden igen, och kan inte låta bli att spåna vidare lite kring detta... När jag läser om tecken på...
2
Svar
22
· Visningar
4 475
Senast: Luff
·
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
14 784
Senast: Halali
·
Hästvård Jag har en ponny som jag var inne på klinik med för ett par veckor sedan. Först en helg akut och sen ett återbesök. Hon hade symtom som...
Svar
5
· Visningar
1 563
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp