Bukefalos 28 år!

Få bort katthår

Corax

Trådstartare
Jajjamen! Katten hårar och jag sliter mitt hår. Det kittlas i näsan och alla kläder ser ut som hårbollar. *nyser*

Nu vill jag ha alla tips som går att leta fram!
Hörde något om att man kunde ta tvättlappar (gula skumgummi)och lägga i tvättmaskinen. Någon som provat?
Om inte, någon som Vill prova? :)
 
Sv: Få bort katthår

Klädrullar är ovärderliga när man är kattägare! ...går även att rulla katten med. :devil:
 
Sv: Få bort katthår

Det gör det inte alls det! Jag har provat!! :D
Jag har nog en lite FÖR hårig katt. :rofl:

Fast det är rätt dyrt med sånna rullar i längden. Och jag orkar inte rolla varenda plagg jag har.
 
Sv: Få bort katthår

Corax skrev:
Jajjamen! Katten hårar och jag sliter mitt hår. Det kittlas i näsan och alla kläder ser ut som hårbollar. *nyser*

Nu vill jag ha alla tips som går att leta fram!
Hörde något om att man kunde ta tvättlappar (gula skumgummi)och lägga i tvättmaskinen. Någon som provat?
Om inte, någon som Vill prova? :)


Det absolut bästa tips jag fått på att få bort katthår ifrån tex soffor, stolsdynor och liknande är att sätta på sej sånna gula eller blå gummihandskar sen drar man med fingrarna på stället. Håret blir typ statiskt eller nåt och fastnar på handsken.. Funkar skitbra. Har aldrig provat på kläder. Tycker väl att roller funkar bäst där..

har inte hört om tvättlappar.. men man kanske skulle prova det..
 
Sv: Få bort katthår

Gummihandskar?? :rofl:

Jag ser framför mig en Corax med gula gummihandskar som springer omkring i lägenheten i jakt på katthår.
Funkar det på katten med tro? ;)
Måste testa! :p

Jag har ett munstycke på dammsugaren som har sån där "röd sammet" på och det fungerar överlägset på soffan mm. Så jag får väl specificera;

Hur får man bäst bort katthår på Kläder. :)
 
Sv: Få bort katthår

Är det hår på byxorna så kan man fuckta handen och borsta bort håret.
Tycker jag fungerar bra.
Det andra är ju att ta tag i själva källan.
Borsta katten;)

Jag har samma problem med min långhåriga katt:crazy:
Ett bad skadar inte heller, alltså katten;)
 
Sv: Få bort katthår

borsta katten minst en gång om dagen och se till att den får vara ute mycket..
ha bestämda platser vart den får och inte får vara.
klädrulle är ju absolut det bästa..jag har en långhårig norsk skogskatt och mina föräldrar har en golden/tollare retiever som jämnt fäller,men ju mer man borstar ju mindre hår ;)
 
Sv: Få bort katthår

Corax skrev:
Gummihandskar?? :rofl:

Jag ser framför mig en Corax med gula gummihandskar som springer omkring i lägenheten i jakt på katthår.
Funkar det på katten med tro? ;)
Måste testa! :p
)


haha! jo.. så ser det ut. Men jag tycker det är en bra teknik. Jobbigt på större grejer bara.. Trött i armen blir man. Men det får man ta.
 
Sv: Få bort katthår

Carina (Tassologen) som är ute på en del utställningar säljer en svamp för 65:-.Den är helt överlägsen på stora ytor som lakan,överkast,mattor,soffor osv.osv.
 
Sv: Få bort katthår

Vira in katten i plastfolie och vips så är problemet med katthår borta!! En gång i veckan kan du rulla ut kissen och skaka den över balkongräcket! :p
 
Sv: Få bort katthår

Plastfolie säger du. Menar du då HELA katten eller ska jag vara snäll å spara huvudet och rumpan? :angel:
 
Sv: Få bort katthår

Katten får inte vara ute så det sket sig. Däremot skulle jag ju faktiskt kunna borsta honom lite då och då. *skrattar* Han har så fin päls (birma)så egentligen behöver man inte borsta den.
Bada har jag skjutit upp länge nu. :crazy: Inte för att han är jobbig att bada utan för att min rygg tar stryk.

Men nu ska jag inleda dagen med en avhyvling ;) av kissen och sedan ska jag väpna mig med dammsugaren.
 
Sv: Få bort katthår

Det där lät intressant. Är det något man kan få tag på även om man inte åker på jippon med katten?
Jag får inte ställa ut min "knix"-katt nämligen. :(
 
Sv: Få bort katthår

Har hört talas om en del katter som bara ääääälskar att bli avsugna (i brist på bättre ord) av dammsugaren. Kanske något att testa? Min egen går det inte på, han springer och gömmer sig bara han ser åbäket.
 
Sv: Få bort katthår

:rofl:

Min katt är som din, han vill INTE veta av dammsugaren. Däremot är det rätt effektivt att ta en fuktig trasa och avhåra katten med. :idea:
 
Sv: Få bort katthår

Ja lämna ett hål för huvud och rumpa, så den kan käka o utföra sina behov! Rekommenderar att du lägger ett varv tejp om katten också så inte plastfolien trasslar ut sig, för då är det slöseri med plastfolie...!
 
Sv: Få bort katthår

Så det är inte bara mina birmor som fäller som tokar....sambon har många gånger funderat på att doppa dem i lim...
 
Sv: Få bort katthår

Nej då, det finns fler TOKhåriga birmor i vårat avlånga land. :p Jag är faktiskt lite glad över att jag bara har en stackare. :D

Vad gör du för att få bort eländet?
 
Sv: Få bort katthår

Klädrulle, en fuktig hand brukar fungera på deras och hundens sovplatser...annars försöker jag bara leva med det...och hålla dem ifrån sovrummet.
Deras hobby är nämligen att öppna garderobsdörren, dra ut några tröjor och lägga sig och sova därpå...

Skulle gärna hålla dem ifrån köket också - brukar hitta hår i exempelvis smöret...och i rum där de aldrig sätter sin fot...

Funderar på annan ras om jag skaffar ny katt just pga all päls...men annars är de ju helt underbara - varför kan inte pälsen sitta kvar på katten istället för att fara runt överallt?
 
Sv: Få bort katthår

ja har fyra katter å får en massa hår hemma bästa knepet e väll som alla säger att borst dom mycke men nu ha ja oxå en liten fråga av mina fyra katter så fälle tre normalt me hår medans ja har en som fäller massor hon ha alltid gjort de fast hon får samma mat å vård som dom andra nån som vet om man kan ge henne nå vitaminer eller specialfoder som får henne att fälla mindre? mitt smartaste knepp på katthår e nog damsugaren specillet på gardiner :bump:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
914
Senast: Hoarfrost
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 106
Senast: cirkus
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
357
Senast: Fiorano
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp