Bukefalos 28 år!

Få bort katthår

Sv: Få bort katthår

Ja det ska jag göra.


Ingen som känner sig manad att prova på att tvätta en tvätt med skumgummitvättlappar i??? :angel:
Om det funkar så skulle jag jubla mig lycklig då mitt största problem är katthår på kläderna.
 
Sv: Få bort katthår

Jag räknar kallblodigt med att jag äter upp minst en halv katt per år. :rofl:
Det finns hår överallt. I stekpannan, i smöret, på tandborsten mm. Och för att inte nämna hur många hårstrån jag måste få i mig när jag sover!!! :D
 
Sv: Få bort katthår

Jag har hört att kalltumling ska vara bra med. Hört alltså, har inte testat själv.

Är också rätt ordentligt trött på katthåren ibland, har förvisso en korhårsras, men som fäller i klass med ett långhår.
 
Sv: Få bort katthår

Senaste nytt är väl att göra en duk av katthår? :angel:
Håller på med en virkning och det är TUR att den är vit för jag har upptäckt att jag får med en sissådär fyra miljoner katthår. :crazy:

Tumling i sig är rätt ok. Speciellt på lakan. Men då sätter sig håren som små klumpar som man får använda våld för att få bort i stället.

Ibland har jag funderat på om man skulle raka kattusling, men pälsen är ju halva grejen. Och jag GILLAR ju min långhåriga katt... om man bortser från håravfallet... :D
 
Sv: Få bort katthår

Samma här, även om jag sneglat på rexar ganska länge nu. Men sluta med britter? Nja... Nej, dte tror jag inte jag kan.
 
Sv: Få bort katthår

Men plastfolie brukar väl klistra ihop sig rätt bra? :D Och om man plastar för rumpan slipper man tömma lådan så ofta...
 
Sv: Få bort katthår

Du kan pröva byta fodersort, det kan vara att just den du har nu inte riktigt passar. Kolla i djuraffären, det brukar finnas vitamintillskott. Är den i bra hull och mår bra annars?
 
Sv: Få bort katthår

Det finns ju kalsonger att köpa. Endel uppfödare använder dte på sina strilande hanar. Med trosskydd i.
 
Sv: Få bort katthår

Fast fatta vad äckligt när man väl ska paketera upp katten! :rofl:
 
Sv: Få bort katthår

Jag brukar "noppa" Kisse, dvs sitter och drar försiktigt i små pälstussar så allt som inte sitter fast ordentligt lossnar. Det tar i och för sig lite tid, brukar göra det när jag ser på tv och han kommer upp i knät och vill gosa. Han verkar gilla det, börjar trampa eller tvätta framtassarna. Så har jag en bra kam/borste också, som ser ut som en kratta ungefär, han älskar den, och den kommer genom tjocka pälsen ordentligt.
 
Sv: Få bort katthår

Hmm, går katter med på sånt? T.o.m hundar har ju vett att skämmas :p
 
Sv: Få bort katthår

Hehe, jag vet inte jag... Jag har nog aldrig träffat en katt som inte skulle ge mig spö om jag ens tänkte en sån tanke. Men huskatter kanske är mer...bestämda? :)
 
Sv: Få bort katthår

Nä, snarare mer ouppfostrade i så fall. Det är såklart en vanesak, inga katter tycker dte är toppen direkt, men dom vänjer sig. Precis som med sele, halsband och allt annat.
 
Sv: Få bort katthår

Kanske det... *snegla åt mina katter* :angel:
Jo det förstår jag, är man bara lite envis så. Min ena har halsband nuförtiden, även om han var dödligt förolämpad i början. Han som passar så bra i rött. ;)
 
Jajjamen! Katten hårar och jag sliter mitt hår. Det kittlas i näsan och alla kläder ser ut som hårbollar. *nyser*

Nu vill jag ha alla tips som går att leta fram!
Hörde något om att man kunde ta tvättlappar (gula skumgummi)och lägga i tvättmaskinen. Någon som provat?
Om inte, någon som Vill prova? :)

Sämsskinn:)
 
Jajjamen! Katten hårar och jag sliter mitt hår. Det kittlas i näsan och alla kläder ser ut som hårbollar. *nyser*

Nu vill jag ha alla tips som går att leta fram!
Hörde något om att man kunde ta tvättlappar (gula skumgummi)och lägga i tvättmaskinen. Någon som provat?
Om inte, någon som Vill prova? :)

Till kläderna har jag klädroller som man kan köpa refill till. Ett refillpack innehåller tre rullar, jag göra av med kanske tre såna förpackningar per månad. :o
Till soffan använder jag en fönsterskrapa. Lite samma princip som gummihandske men inte lika jobbigt. Helt galet vad mycket ludd som lossnar från tygsoffan (oh yes, jag var så korkad att jag skaffade tygsoffa...) med fönsterskrapan. Testa!!

Kattsort: En helig birma med supermycket päls som hon gärna delar med sig av...

När det gäller att lära katten att inte vara på vissa ställen så funkar det säker för en del, men...alltså...min katt heter (och är) DIVA! Need I say more?? :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
912
Senast: Hoarfrost
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 105
Senast: cirkus
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
357
Senast: Fiorano
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 648

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp