Bukefalos 28 år!

Facklitteratur som talbok?

Sv: Facklitteratur som talbok?

Kom på en sak till. Har du varit på bibliotekets talboksavdelning? Vet inte var du bor men stadsbiblioteken i de större städerna brukar ha relativt mycket böcker på daisy. Där kan du också önska inläsning - så hjälper de dig att kontakta tpb.
 
Sv: Facklitteratur som talbok?

Fast "vem som helst" kan väl inte få daisyböcker nedladdade på hembiblioteket? Det krävs väl att man har ett funktionshinder (tex dyslexi, synskada) för att man ska få tillgång till den tjänsten?
 
Sv: Facklitteratur som talbok?

Ja det krävs en funktionsnedsättning, och ett tillägg på lånekortet för att få låna daisy. Jag antog att Fossing hade någon form av funk.hinder alt kände någon som hade det. Annars kan man låna vanliga ljudböcker - men det brukar inte finnas så stort utbud.

Talböckerna läses främst in för synskadade/blinda, men kanske kan man få tillgång till daisy om man har problem med läsförståelse också.
 
Sv: Facklitteratur som talbok?

Tack för tips!

Bakgrund: jag had add och det skulle underlätta mitt pluggande betydligt om jag slapp läsa. Jag får gå till skolbibblan och be snällt/vifta med intyg och se om de tycker det är värt det :D
 

Liknande trådar

Kultur Den gamla tråden har hamnat alldeles för långt bak, så tänkte att vi startar en ny fräsch en och hoppas att gamla och nya boknördar...
52 53 54
Svar
1 069
· Visningar
40 488
Senast: warg
·
  • Artikel
Hästnyheter För dig som drömmer om att bli ridlärare eller vill förnya och utöka dina teoretiska hästkunskaper finns flera kurser att söka just nu...
Svar
0
· Visningar
199
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag har gått vanlig ridskola ca 5 år men galloppsporten har alltid intresserat mig, det har gått i tankarna att testa på det men...
Svar
5
· Visningar
651
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Radannons Vi gör en serie för UR med kortfilmer på 9-10 minuter där vi möter idrottande barn/ungdomar från 9-10 år upp till 15-16 år - kids som...
Svar
0
· Visningar
835
Senast: Filmare UR
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp