Bukefalos 28 år!

Fäller som en galning!

Bintang

Trådstartare
Hoppas någon kan hjälpa mig - har en Springer spaniel som fäller som en tok året om. Han är inte kastrerad.
Jag kan dammsuga varannan timma och ändå är det hårigt. Han har en otrolig produktion av päls - massvis. Har provat B-vitamin utan framgång.
 
Sv: Fäller som en galning!

Stress? Dåligt foder?

Om han bara har mycket päls så kanske du kan pröva Furminatorn, den ska tydligen vara grym.
 
Sv: Fäller som en galning!

Skaffa en furminator och borsta med.Det gjorde en stor skillnad här,kan jag lova!
 
Sv: Fäller som en galning!

Det finns nog ingen hund som är MINDRE stressad än vad han är, och han äter kravodlad mat från Magnussons. Men kollade Furminatorn på Youtube och den verkade ju fantastisk - var hittar man en sådan?
 
Sv: Fäller som en galning!

Det finns nog ingen hund som är MINDRE stressad än vad han är, och han äter kravodlad mat från Magnussons. Men kollade Furminatorn på Youtube och den verkade ju fantastisk - var hittar man en sådan?

Kolla på Tradera, där brukar dom gå för bra priser :laugh:
 
Sv: Fäller som en galning!

Torr hud? Mjäll? Röd hud på magen, kanske i öron? Hur är han i magen?

Ingen torr hud, inget mjäll, inte röd, magen kanonbra.
Skall tilläggas att jag trimmar honom själv. Jag kan klippa av honom vad jag tycker "all päls" - efter 14 dagar ser han ut som ett lurvtroll igen.
 
Sv: Fäller som en galning!

Vad ger du för foder?
Ger du några tillskott?
Ger du godis, kex, matrester, oxhudsben eller annat förutom fodret?

Det är svårt att säga vilken bristen är, utan att veta hur hans kostintag ser ut.

Ofta är det låga nivåer av zink, järn, biotin och/eller A-vitamin som påverkar hud och päls.
 
Sv: Fäller som en galning!

Han är blank så man kan spegla sig i honom. Jag har beställt en Furmintaror och längtar efter att få testa den...:bump:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 583
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 656
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 846
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 448
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp