Bukefalos 28 år!

S

suzukits

Jag vet inte vilken kategori det här inlägget ska vara men jag provar med att sätta in den här!
Jag funderar på om man kan färga min ponnys öronkappa. Materialet är typ nylon... fast ändå inte... :smirk:
Kan man färga saker (tyger) i en ljusare färg än vad orginal färgen är? :confused:
 
Jag har färgat mycket tyg genom åren, och min erfarenhet är att det enda som blir snyggt är ren bomull!

Vill du få något ljusare än vad det är kan du inte färga det ljusare, utan du måste bleka det först. Därefter kan man pröva att färga, men det blir inte alltid lyckat utan kan bli flammigt. Sen är det tyvärr också så att tyg som legat länge i blekmedel kan lätt bli skört och gå sönder.
 
tack för svaret! Tror du jag vågar prova? Blir det Alltid flammigt? :bow:
 
All bomull som jag färgat mörkare har blivit bra. Enda misstaget var en gul skjorta som jag skulle färga röd, men den blev lilasvart på något vis :o

Däremot skulle jag inte rekommendera dig att försöka bleka något, det har nästan aldrig blivit bra, i de flesta fall har det slutat med att sakerna blivit förstörda :mad:

Jag tycker inte heller att du ska försöka dig på att färga något som inte är bomull, för det kan bli hur konstigt som helst :eek: :)
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har lånat en varmluftspistol och tänkte att jag skulle ta bort all färg från mina pardörrar med den. För att förhindra att det...
2
Svar
36
· Visningar
2 601
Senast: MiaMia
·
L
  • Artikel
Dagbok Det blev massa krångel med den klänningen som jag ville ha så nu måste jag hitta nåtannat. Och det är inte så jätte lång tid kvar så det...
Svar
15
· Visningar
877
Senast: LiviaFilippa
·
Hemmet Hjälp mig hitta en fin färg till hallen! Är en långsmal hall utan eget fönster, således måste färgen vara ljus. Har en inbyggd äldre...
Svar
6
· Visningar
1 001
Senast: cewe
·
Kläder & Bli fin Pga annan tråd här i forumet började jag åter igen fundera på det här med olika material i kläder. Hur ska man tänka egentligen och hur...
2
Svar
20
· Visningar
1 511

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp