Bukefalos 28 år!

Fästa skylt

Habina

Trådstartare
Min ena skylt på transporten lossnade i höstas. Köpte ny lagom till att det var vintervila (för transporten) och nu är det dags att ge mig ut på vägarna igen.

Men hur fäster jag skylten? Den är i plast och transportens tak är i plast. Lim trodde min kära far kunde "äta upp" plasten. De tidigare ägarna hade någon typ av fästkuddar men de har ju lossnat (eftersom skylten lossnade).

Hjälp!
 
Ring någon återförsäljare och hör med dem vilken typ av lim de använt. Själv anser jag kontaktlim vara det bästa till det mesta, med rätt förarbete.
 
jag hade valt kontaktlim, eller att poppnita fast den. eller både ock så att det sitter super stabilt :p.

är det en HÄST skylt i hård plast så håller den ju i några år ska man byta så brukar de i regel vara i någorlunda samma storlek och då alltså gå att nita fast i de gamla hålen.
 
Ring någon återförsäljare och hör med dem vilken typ av lim de använt. Själv anser jag kontaktlim vara det bästa till det mesta, med rätt förarbete.

Det är Boj och jag har tyvärr dålig erfarenhet av återförsäljare därifrån. Väntar fortfarande på skydd för bommarna fram som jag beställde hösten 2014... :mad:

Det är alltså förra ägaren som haft fästkuddar. Oklart om det är så i original.

Ingen risk att plasten äts upp av kontaktlimmet?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 401
Senast: turbofling
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 438
Senast: Calmiche
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 127
Senast: Castellini
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 250
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp