Fästinghalsbandet Scalibor och katt

M

Moniq

Någon som vet om katt är känslig för giftet i Scalibor-fästinghalsbanden till hund? Expot bör ju t.ex. inte komma i kontakt med katt.

Våra kissar är så otroligt kärvänliga mot hundarna och gnider och gnuggar sig mot dem så fort de kommer åt. Eftersom de kör mest "kind mot kind" kommer de säkert i beröring med Scalibor-halsbanden på hunden.

Har redan skaffat halsbanden och skulle sätta på dem ikväll, men så kom jag att tänka på kissarna.
 
Fråga din veterinär h*n borde veta.
Tror inte att det är helt nyttigt i allafall men
det beror kanske på hur mycket de kommer i kontakt med halsbandet.
 
Det fattar väl jag också att jag kan fråga veterinären ;). Men nu skrev jag detta i går kväll precis innan jag skulle sätta på halsbanden på hundarna, utifall någon visste.

Dock har två veterinärer idag blivit tillfrågade och de kunde inte svara säkert. De "trodde" att det skulle gå bra. Jag vill inte tro - jag vill veta.
Så nu bollar jag över frågan till hundforumet istället :D
 
Jag jobbar på apotek och kan säga att vi hade en läkemedelsrepresentant som just pratade om Scalibor vet. Katten mår inte bra av att tex tugga och slicka på det, men om katten inte just har halsbandet i munnen så går det bra. Konstigt att inte veterinärerna vet sånt. Man kan alltid fråga på apoteket...
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är i valet och kvalet om jag ska skaffa katt, behöver lite hjälp och råd tror jag :confused: flyttade till hus i somras och känner...
Svar
16
· Visningar
2 055
Senast: Flixon
·
Övr. Hund Måste få skriva av mig, jag skriver från ett nytt konto då detta är så känsligt och skit jobbigt. Skriver i stress och ångst så ha gärna...
2
Svar
39
· Visningar
10 038
Senast: Extrakonto
·
Övr. Katt Det här är en fristående fortsättning på min tråd om att kastrera hemlös katt. Den katten, S, är numera kastrerad, vaccinerad och...
Svar
11
· Visningar
2 043
Senast: Otherside
·
Katthälsa Hej! Sålde en katt. Haft magsår kring den där katten. Han ville inte vara innekatt. Såldes till någon som verkade vara en väldig...
Svar
7
· Visningar
1 794
Senast: Sparksfly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp