Bukefalos 28 år!

Fågel som sitter på hästarna!

Sv: Fågel som sitter på hästarna!

Tror inte att det är morkulla. Den har för lång näbb.

MVH Russin8
 
Sv: Fågel som sitter på hästarna!

Dina på bilden tycker jag ser lite ut som björktrastar? Svårt att se på en så liten bild dock...

Googlade på björktrasten. Den fågeln jag har på mina hästar påminner om den, men har svart näbb och mer grå.

MVH Russin8
 
Sv: Fågel som sitter på hästarna!

Tror inte det är trast, då det är en vanlig fågel här och man ville känt igen den om det var en sånn man såg.
 
Sv: Fågel som sitter på hästarna!

Nu kommer jag med flera gissningar (igen) :angel:

Vet inte riktigt var i Uppsala du bor, men det kan inte vara en skärpiplärka? Vet inte heller huruvida dessa fåglar gästar beteshagar, men det kanske de gör. Vissa av fåglarna är lite gråaktiga, de har mörka ben och mörk, ganska lång näbb. 15-17 cm och ganska kompakt.

Gulärla - vissa fåglar saknar den typiska gula magen, utan har bara lite gles gul färg under magen. På överkroppen är de brun/grå, mörka ben, mörk näbb.

Järnsparv - brun/grå, svart näbb (dock ljusa ben). Om du googlar på den bör du veta att alla bilder som visas inte är järnsparven, det kommer med lite olika fågelarter..

Dubbeltrast - de flesta individer är mer gråaktiga än andra. Dock är de 26-29 cm, och har ljusa ben.

Höksångare - Gråaktig. 15-17 cm. Mörka ben, mörk näbb.

Jag antar att sädesärla inte är ett alternativ? :p


Där tog mina gissningar slut. Hoppas det var någon av dessa ;)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 589
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 209
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 666
Hästmänniskan Dottern har en egen ponny som hon tävlar på hobby nivå. Ingen elit satsning men vi har kuskat runt nästan varannan helg i sommar på...
2
Svar
38
· Visningar
4 380
Senast: nejlica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp