Bukefalos 28 år!

Fågelskit på fönster + på balkong

ufot

Trådstartare
Vi har mycket Råkor där jag bor och nästan varje morgon har jag fågelskit på fönstren. Nu pratar vi inte om lite skit, utan mycket. Vissa mornar är halva fönstret täckt med skit.

Finns det något man kan göra? Ser att några har cd- skivor på balkongerna, men hur sätter man upp det på fönster där det inte finns några att fästa de med?

Jag bor på andra våningen och har ingen möjlighet att klättra på fasaden, så det måste vara något man kan göra inifrån lägenheten. Fönsterna är vändbara och som tur är enkla att vända…

Jag har samma problem med balkongen. Massa fågelskit på golvet. Balkongen är innätad, så fåglarna kommer inte in, men deras skit gör det… Jag kan knappt sitta ute på balkongen eftersom jag får så mycket skit på mig.

På balkongen har jag oändliga möjligheter att fästa saker, bara de inte är för tunga, men vad är bäst på att skrämma bort Råkor?
 
Vi har mycket Råkor där jag bor och nästan varje morgon har jag fågelskit på fönstren. Nu pratar vi inte om lite skit, utan mycket. Vissa mornar är halva fönstret täckt med skit.

Finns det något man kan göra? Ser att några har cd- skivor på balkongerna, men hur sätter man upp det på fönster där det inte finns några att fästa de med?

Jag bor på andra våningen och har ingen möjlighet att klättra på fasaden, så det måste vara något man kan göra inifrån lägenheten. Fönsterna är vändbara och som tur är enkla att vända…

Jag har samma problem med balkongen. Massa fågelskit på golvet. Balkongen är innätad, så fåglarna kommer inte in, men deras skit gör det… Jag kan knappt sitta ute på balkongen eftersom jag får så mycket skit på mig.

På balkongen har jag oändliga möjligheter att fästa saker, bara de inte är för tunga, men vad är bäst på att skrämma bort Råkor?
Var sitter råkorna? på huset eller på näraliggande grenar? Kanske kan man sätta ngt i ngn gren. Gillar ju råkor men så mycket skit kan ju inte alls vara kul. CD skivor har inte haft någon större effekt på rådjur och sådant för mig i alla fall.

https://skadedjursbutiken.se/k/faglar/fagelprodukter/fagelskramma/

Korpen är ju ganska scenisk? Tror råkor är extremt smarta så man måste nog variera vad man gör. Eller försöka övertyga bostadsbolaget att korta in grenarna som hum rispar ens fönster? Förstör fasaden? Ser sjuka ut? litegranna :sneaky: råkor är väl skyddade, men lite kortare grenar mot ett hus borde ju inte störa dem så mycket? Sedan om de har bon i trädet utanför så får man ju inte störa dem så mycket, så flygande attrappen tex är nog för mycket?
 
Senast ändrad:
Var sitter råkorna? på huset eller på näraliggande grenar? Kanske kan man sätta ngt i ngn gren. Gillar ju råkor men så mycket skit kan ju inte alls vara kul. CD skivor har inte haft någon större effekt på rådjur och sådant för mig i alla fall.

https://skadedjursbutiken.se/k/faglar/fagelprodukter/fagelskramma/

Korpen är ju ganska scenisk? Tror råkor är extremt smarta så man måste nog variera vad man gör. Eller försöka övertyga bostadsbolaget att korta in grenarna som hum rispar ens fönster? Förstör fasaden? Ser sjuka ut? litegranna :sneaky: råkor är väl skyddade, men lite kortare grenar mot ett hus borde ju inte störa dem så mycket? Sedan om de har bon i trädet utanför så får man ju inte störa dem så mycket, så flygande attrappen tex är nog för mycket?
Problemet är att vi har några stora träd precis utanför lägenheterna som föreningen vägrar beskära. Det är många som klagar för det är verkligen jättemycket råkor i de. Det är på riktigt många bon 2-3 meter från mitt fönster.

Det är framförallt ett fönster de skiter på i princip varje natt + balkongen.

Jag tycker också om fåglar … men nu börjar det bli lite för många. Många klagar som sagt, men föreningen vägrar att göra något åt problemet.
 

Liknande trådar

Hemmet För några månader sedan började en ekorre springa på mitt balkongräcke. Jag tyckte det var lite gulligt. Sen kom det en till och gjorde...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 432
Senast: Görel
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 612
Senast: Bapelsin
·
Hemmet Gah! Vi har ett par sädesärlor som bor hos oss, tror de har varit här tidigare år också, men nu har det slagit slint. Åtminstone en av...
2
Svar
29
· Visningar
6 717
Senast: Marvin
·
Övr. Katt Jag har flyttat nyligen, och med det lämnat katternas innätade altan. Bor numera 4 våningar upp och har en gigantisk balkong - den ska...
2 3
Svar
41
· Visningar
14 303
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp