Bukefalos 28 år!

Fakta -> Åsikter i konversation

Ptja ;) någon gång kanske personerna måste inse att de inte alltid har rätt och kanske då inte längre lägger fram faktan så tvärsäkert vilket kanske i längden leder till att middagarna blir trevligare Och de kanske blir de imponerade av din kunskap och kommer hädanefter att ställa fler frågor och inte bara haspla ur sig fakta :up: I tanke och teori borde det funka huruvida det blir bra i verkligheten vet jag inte men jag hoppas du får en trevlig middag :)
Okej, då hänger jag med på hur du menar. :) Jag tror att jag hoppar över att göra så eftersom jag då skulle ställa upp på upplägget att det är fakta som är intressant och deltaga i deras hävdelserejs. Visst kan jag ifrågasätta när de säger saker som jag vet är osanna men jag vill inte själv starta något som de kan uppfatta som en frågesport för dem. Det skulle öppna för att de gör likadant tillbaka och under tiden skulle det gå åt ännu mer tid som jag hellre lägger på att prata om annat.
 
Okej, då hänger jag med på hur du menar. :) Jag tror att jag hoppar över att göra så eftersom jag då skulle ställa upp på upplägget att det är fakta som är intressant och deltaga i deras hävdelserejs. Visst kan jag ifrågasätta när de säger saker som jag vet är osanna men jag vill inte själv starta något som de kan uppfatta som en frågesport för dem. Det skulle öppna för att de gör likadant tillbaka och under tiden skulle det gå åt ännu mer tid som jag hellre lägger på att prata om annat.

Sätt fram ett frågesportsspel i ett litet undanskymt hörn så kanske de håller sig där hela kvällen :idea: :D För de är mer än en person det handlar om väl? Då kan de roa sig själva med det de tycker är kul :)
 
Sätt fram ett frågesportsspel i ett litet undanskymt hörn så kanske de håller sig där hela kvällen :idea: :D För de är mer än en person det handlar om väl? Då kan de roa sig själva med det de tycker är kul :)

Ge de senaste upplagan av frågor till TP med uppmaningen: Ni två som är så kunskapsspängda, vem kan mest egentligen? Här har ni lite TP-frågor att utmana varandra med.
 
För att föreläsa förstås! De måste ju ha publik för sin oändliga visdom.
Jag har träffat minst en person som var väldigt blyg men uppenbart gjorde ett tappert försök att bli mer talför i sällskap - och därmed satt och berättade handlingen i diverse seriealbum för hela sällskapet ett helt födelsedagskalas. Det är inte alltid så lätt att bli social när man inte vet hur man gör. (Och ja, vi försökte styra runt samtalsämnena men det funkade inte så länge.) Men jag tycker ändå det var ett bra försök, på sitt sätt.
Eller, lite kortare, det är inte alltid för att folk tycker faktadetaljer är det viktigaste i världen, som de sitter och rabblar sådana. (Bara ibland...)
 
Jag har träffat minst en person som var väldigt blyg men uppenbart gjorde ett tappert försök att bli mer talför i sällskap - och därmed satt och berättade handlingen i diverse seriealbum för hela sällskapet ett helt födelsedagskalas. Det är inte alltid så lätt att bli social när man inte vet hur man gör. (Och ja, vi försökte styra runt samtalsämnena men det funkade inte så länge.) Men jag tycker ändå det var ett bra försök, på sitt sätt.
Eller, lite kortare, det är inte alltid för att folk tycker faktadetaljer är det viktigaste i världen, som de sitter och rabblar sådana. (Bara ibland...)
Fast här var det ju uttalat faktadetaljer det handlade om ...

Förlåt men seriealbumen :D
 
Beror väl rätt mycket på vad som diskuteras.
Är tyckandet baserat på fakta, så är det ju rätt bra att kunna verifiera de fakta man bygger sina åsikter på...vilket inte alltid faller dem i smaken som bygger sina åsikter på fiction och myter.
SD:are, Veganer och vänsterpartister brukar bli surast när man vederlägger de myter som ibland framförs.
Å andra sidan , om man ska diskutera värden o värdinnans mat, så är det väl säkrast att bara hålla med och ge komplimanger, även om de inte är ärliga ;)
 
Ny uppdatering: Det gick faktiskt bra hela resten av kvällen också. Den ena Wikipediapersonligheten var som bortblåst och höll dessutom den andre i schack. Vi andra behövde inte göra någonting. :love:

Vad underbart!

Ibland undrar jag varför vi alltid är så fega o lättkränkta. Tänk om man kunde våga säga eller tom diskutera sådana här saker med personen/i gruppen. Alltså a la något av tipsen i tråden "hörrni, är det inte roligare om vi pratar om vad vi själva gjort under året istället? :)". Lite mer som en vänlig puff än en pik alltså. Mvh en som inte hade vågat!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 511
Senast: IngelaH
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 335
Ekonomi & Juridik Flyttade från tidigare stall den 10/7, sista dag för flytt var den 31/7. Stått i detta stall sedan november 07. Ställt upp i ur o skur...
2
Svar
33
· Visningar
4 530
Senast: Niela
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp