Fälttävlansmötet

I flödet är det ju mest frågor och synpunkter/kritik, men vart kan man hitta svaren och diskussionerna?
 
Många av kommentarerna var verkligen tråkig läsning men samtidigt känns det konstigt att dra några slutsatser av en anonym kommentar utan kontext.
 
Läser feeden från mötet och blir fan helt mörkrädd... Allvarligt talat? Fast vem är förvånad, egentligen? Någon som följer eller är på plats?

http://display.viewpipe.com/flt
Jag har också följt feeden och visst blir man fundersam. Sen måste jag säga att även om det är svårt att följa och hänga med på vad som händer när det skrivs sådana kommentarer som det blivit i helgen, så tycker jag att det är jättebra att man från förbundshåll mer och mer försöker låta även de som inte är på plats ta del av vad mötet så direkt.

/Lady_S
 
Många av kommentarerna var verkligen tråkig läsning men samtidigt känns det konstigt att dra några slutsatser av en anonym kommentar utan kontext.
Jag kan hålla med om att inläggen haltar lite i sitt sammanhang men i det stora hela är det ju inte så underligt att folk kommenterar anonymt.

För de som mot förmodan gör det öppet skriver ju under sin egen dödsdom i den "kamratliga" sporten fälttävlan och det är ju liksom det som blivit grundstommen för dagens atmosfär och stämning i fälttävlans-Sverige. :banghead:
 
Det är nog enklare för oss som är mer insatta i hela problematiken att läsa mellan raderna, visserligen fick jag info via pm under mötet så jag har ju hängt med lite mer än just bara flödet. Nästa år ska jag åka upp och hoppas jag inte jobbar då, denna gången kunde jag inte ta semester men ska planera för det bättre nästa gång. De ansatta personerna vet ju att det blir ett högt pris att betala för att framföra kritiken men blev nog mest chockade att bli bemötta på ett sådant vis från ledningen.
Synd att inte fler förstår att man måste värna om de personer som vill se en förändring och inte bara den förändring som ges till oss att tacksamt tas emot, hur idiotiska dom än må vara. Att det är munkavel på för många för annars är det slutridet vet jag och många med mig om men det gynnar ingen att vara så bakbunden. Jag tycker ärligt synd om de personer idag som befinner sig i den sitsen.
Vi har idag regler som inget annat land har, egna påhittade sådana och fler kommer det bli... för att ingen får säga emot. Tack och lov fick dom inte igenom det sista som dök upp hastigt och lustigt för någon månad sedan trots att tiden för ändringar av TR typ gick ut för längelängesedan. Det satte Tävlingsektionen iallafall stopp för inom förbundet! Puh!
 
Typexempel av dåligt ledarskap. På en ordinär arbetsplats hade samma typ av ledarskap yttrat sig i att chefen känt sig hotad av drivna kollegor å undersåtar istället för att förstå att nyttja dessa till egen fördel.
 
Det var en bra lördag förutom tiden med öppet forum som borde vara behållningen med det upplägget. Nytt upplägg som gjorde att många frågor sparades till öppna forumet. Riktigt bra upplägg som William Nilson-Fryer ledde suveränt! Han var inte rädd att avbryta om någon pratade för länge eller "tuggade". Det som är förvånande för en i ledningen, som fick frågorna i förväg (de flesta, bara ett fåtal som tillkom under dagen som lästes upp) var att han var så dåligt förberedd. I vanliga fall svaras det med ett goddag yxskaft men det fungerade inte så bra nu när han fick motfrågor direkt av publiken. De som vågade, inte så många som vågar ställa kritiska frågor om de bemöts på detta sätt. Det var inte bara de 2-3 som omnämnts på facebook som fick konstigt bemötande utan även frågor om tex landslagsveterinär besvarades hånfullt och med ett skratt som gav kalla kårar. (Det är hans fru som är veterinär på lagtävlingar så hans åtagande kolliderar inte! Dock gjorde hans skratt att, iallafall jag inte ville ställa motfrågan om att det är väl inte där de viktiga besluten tas.) Flera svar kom med hånfulla ord, bitska kommentarer. Han var direkt oförskämd vid tre tillfällen. Minns inte ordningen exakt men vår mest meriterade ryttare någonsin i fälttävlan dristade sig att ifrågasätta M65-reglen och bemöttes med ett ironiskt "du är ju ganska duktig så du borde klara den". Nu anade de flesta att hon ville säga något mer men fick inte komma till tals. Hon fick påbörja att hon "gärna red i Polen, trevliga tävlingar med trevlig stämning och trevliga officiella funktionärer" men där blev hon avbruten och därefter skedde något märkligt. Han valde att förvränga det som sades, generalisera till alla funktionärer och alla tävlingar i Sverige var otrevliga och vräkte ur sig något i stil med att "hon kanske skulle tänka sig för" och hade han velat hade han kritiserat Uddens tävling, där som inte var ett nytt hinder på 10 år osv. Tystnaden blev påtaglig. Han säger då något i stil med "vi ska vara snälla och vänliga mot varandra" i en ton som kan kallas vad som helst utom trevlig eller vänlig. Då applåderade mötet. Då reste jag mig och gick mot dörren. Detta var min markering. Jag stod i dörren en kort stund men insåg att han fortsatte. En ryttare från Mittentruppen blev avsnäst och tillrättavisad. En som ville pratat om socialamedier fick en avhyvling. Chockerande! Jag stod sedan kvar i korridoren och lyssnade på ekonomifrågor. Kom fram en märklig kommentar från ordförande då om att "hästfolk är inte läskunniga". Intressant. Även om det var en ganska kort stund som det var dålig stämning, så var det så pass allvarligt att den stunden borde oroa fler. Antar att man inte orkar bry sig.
 
Det var en bra lördag förutom tiden med öppet forum som borde vara behållningen med det upplägget. Nytt upplägg som gjorde att många frågor sparades till öppna forumet. Riktigt bra upplägg som William Nilson-Fryer ledde suveränt! Han var inte rädd att avbryta om någon pratade för länge eller "tuggade". Det som är förvånande för en i ledningen, som fick frågorna i förväg (de flesta, bara ett fåtal som tillkom under dagen som lästes upp) var att han var så dåligt förberedd. I vanliga fall svaras det med ett goddag yxskaft men det fungerade inte så bra nu när han fick motfrågor direkt av publiken. De som vågade, inte så många som vågar ställa kritiska frågor om de bemöts på detta sätt. Det var inte bara de 2-3 som omnämnts på facebook som fick konstigt bemötande utan även frågor om tex landslagsveterinär besvarades hånfullt och med ett skratt som gav kalla kårar. (Det är hans fru som är veterinär på lagtävlingar så hans åtagande kolliderar inte! Dock gjorde hans skratt att, iallafall jag inte ville ställa motfrågan om att det är väl inte där de viktiga besluten tas.) Flera svar kom med hånfulla ord, bitska kommentarer. Han var direkt oförskämd vid tre tillfällen. Minns inte ordningen exakt men vår mest meriterade ryttare någonsin i fälttävlan dristade sig att ifrågasätta M65-reglen och bemöttes med ett ironiskt "du är ju ganska duktig så du borde klara den". Nu anade de flesta att hon ville säga något mer men fick inte komma till tals. Hon fick påbörja att hon "gärna red i Polen, trevliga tävlingar med trevlig stämning och trevliga officiella funktionärer" men där blev hon avbruten och därefter skedde något märkligt. Han valde att förvränga det som sades, generalisera till alla funktionärer och alla tävlingar i Sverige var otrevliga och vräkte ur sig något i stil med att "hon kanske skulle tänka sig för" och hade han velat hade han kritiserat Uddens tävling, där som inte var ett nytt hinder på 10 år osv. Tystnaden blev påtaglig. Han säger då något i stil med "vi ska vara snälla och vänliga mot varandra" i en ton som kan kallas vad som helst utom trevlig eller vänlig. Då applåderade mötet. Då reste jag mig och gick mot dörren. Detta var min markering. Jag stod i dörren en kort stund men insåg att han fortsatte. En ryttare från Mittentruppen blev avsnäst och tillrättavisad. En som ville pratat om socialamedier fick en avhyvling. Chockerande! Jag stod sedan kvar i korridoren och lyssnade på ekonomifrågor. Kom fram en märklig kommentar från ordförande då om att "hästfolk är inte läskunniga". Intressant. Även om det var en ganska kort stund som det var dålig stämning, så var det så pass allvarligt att den stunden borde oroa fler. Antar att man inte orkar bry sig.
O M G ! !
 
Tyvärr blir det ju så att den sista stunden överskuggar det övriga som var riktigt bra.
Jag har svårt att förstå de som hyllat dagen helt och var på plats. Menar de att det var rätt att göra så? För mig spelar det ingen roll vad ryttaren säger, det ska mötas med respekt, även om hon hade sagt något helt tokigt. Att respektera varandras åsikter tillhör en demokrati. Jag vet dock att en del av dem som sagt att det var bra inte deltog i detta. Det var tydligen parallella möten på platsen. Minns också en man på podiet som suckade med hela kroppen när vissa frågeställningar lästes upp. Det är alltså fler som behöver tränas. En som däremot varken syntes eller hördes, vår förre förbundskapten, vilket isig är mycket märkligt då hennes roll numera är större och viktigare än tidigare. Fungerar inte hon i sin roll har vi ingen framtid. Och signalerna som kom på mötet, mailen innan och i flödet vittnade om att där är meningen delad.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 637
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 496
Senast: Bortglömd
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var min pojk vän här ett tag ❤️ Vi var bara ute och lyssnade på musik och pratade och så. Jag är i en mera dålig period nu så jag...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 835
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Det är så konstigt. Ibland kan jag känna det som att jag hamnar i ett ”förvildat” läge där jag plötsligt blir som skygg för allt och...
Svar
1
· Visningar
602
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp