Bukefalos 28 år!

Fan, fan, fan!!!

Hon tackar för klappen!

Just nu ligger hon o sussar i sin säng. Jag har en liten Biabädd står under ett fönster och på elementet ovanför hänger en elemensäng. Hon ligger inte i elementsängen, men under, i bädden. Allra mysigast blev det när jag hängde en tröja på elementsängen, så det blir en koja. Där inne ligger hon för jämnan nu.

Hon tittar upp med dimmig, sömnig blick och undrar om det brinner, eller om jag har någon egentlig anledning att väcka henne ur hennes skönhetssömn.

När hon sedan blev klappad så insåg hon att det var ganska mysigt i alla fall.... sen somnade hon om. :D
 
Hmm, igår sket hon, men inget snöre. Hon är fortfarande lika gosig och glad.
Nu har hon fått en mastig frukost, så jag hoppas på snörskit om en timme......
Annars ringer jag Agrias telefonvet och pratar med dem.

Tycker de att jag ska åka in, eller om hon blir loj och seg så åker jag till djurkliniken eller Strömsholm med henne.

Annars blir det ett vanligt besök i morgon hos vet.
 
Tänkte just skriva en efterlysning...

Jag ger mig katten på att snöreländet ligger nånstans! Har du badkar och har du i så fall kollat under det?

mandalaki
 
ja, jag har badkar, men kommer inte ner på golvet med min rygg. Sambon är inte hemma heller.

Hmm, kanske man kan fråga Jen80?? Hon kan väl se såna saker?
Då kanske hon kan svara på om det är i eller utanför katten i alla fall?

Jag tycker att jag har letat ÖVERALLT!!!

Ska pm:a Jenny....... griper i alla halmstrån nu!
 
När något är borta här ligger det ofta under badkaret. Över huvud taget åker ju smågrejer lätt in under något. Under spisen, under soffan, under sängen osv... Katterna spelar kattbandy och då åker det inunder.

mandalaki
 
Jag ska leta rätt på en blompinne och försöka peta lite, och se om jag får fram nåt.
Håll en tumme!
 
Ja, hon mår bra nu...... men hon är hård i magen.
Jag ska leta igenom lägenheten en gång till och vända upp och ner på påsen med "avfall" och se om jag hittar nåt där. Hon kanske redan hade skitit ut det när jag såg att det var borta.... ska kolla...

hälsningar från Prosit, skitforskaren! :D
 
Okej. Nu har jag vänt uppochner på påsen med "avfall". Jag hackade sönder alla bajsarna i molekyler. Nu vet jag i alla fall att det INTE kommit ut, om det nu är därinne. Nu är det bara att vänta.

Har hon inte fått ut det i morgon, och jag inte hittat det i lägenheten, ska gå igenom en gång till, så bär det av till veterinär i morgon. Hon är hård i magen som jag sa tidigare, någon som har tips på lösande man kan ge i matväg?

Vad som helst?! Jag åker till Haparanda o handlar om det krävs..... :crazy:
 
Hur länge sedan är det hon åt i sig snöret nu??
(om hon nu har ätit i sig det)

Kom på att våran kisse fick parafinolja in sprutat i munnen...det skulle smörja tarmarna så att det inte skulle fastna.
 
Fredags förmiddag såg jag att de var borta........ det är ganska länge nu...

Pratade nyss med agrias televet. hon sa att jag skulle hålla koll på henne bara och återkomma till min veterinär i morgon för ev röntgen.....

Hon är lite seg nu, ska försöka få i henne lite käk, och se om hon blir piggare.

Hoppas hon skiter igen snart, annars åker jag med henne. Är så orolig för min snutta!!

Jag har ingen paraffinolja hemma, kanske ska ringa jourapoteket. Vi hade ju förut till hästen, men när han dog gav vi bort resterna.

Mera tips?
 
Åhh! Tack så jättemycket!

Pinnar iväg till affären på en gång!

Ringde jourapoteket, de hade ingen paraffinolja hemma, så jag får avvakta med den. Men messmör ska jag åka o köpa på en gång!
 
Messmör inhandlat och inblandat i maten. Katten luktade, skakade på tassen och gick därifrån.......

La även upp ett fat med bara blötmat med lite olja i. Hon kanske föredrar det.

Hon är mycket piggare igen nu. Nu ligger hon här bredvid mig och tassar på tangentbordet och jävlas så mycket hon bara orkar......
 
:( hon ligger här o lyssnar inte alls på mig eller er.... bara vill bli kliad. Vi har nyss varit på balkongen och vattnat grönsakerna, och hon ville mest krafsa av plasten från krukorna och se vad som fanns i... :crazy:

Hon har inte ätit av maten än, har den står kvar ett tag.
Hon har inte varit på lådan alls sen sista kissen vid 14.

Hon verkar må bra i alla fall... :( Men matte mår inte bra, matte är nervös och vill att kisse ska bajsa nu..... helst ett snöre :angel:

Och hur ska jag kunna åka till skukgymnasten i morgon? Det blir verkligen en snabbträning, och så hem till kissen. Har hon inte bajsat tråd så så blir det biltur till vet.

Hotar med det högt oxå, eftersom hon HATAR att åka bil. Då kanske hon skiter i ren förskräckelse :D
 
Haha, ja du kanske skulle pröva med det! :D
Skämt åsido, hoppas allt skall gå bra och att det ligger ett litet snöre i lådan imorgon. :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp