Bukefalos 28 år!

Fan, fan, fan!!!

Jag med..... :( Det värsta är ju att det är ju inte så litet heller...... nästan en meter....... lär ju vara ett helt nystan i magen, OM det nu ÄR där..

Men nu har jag gått igenom lägenheten 4 gånger, under mattor, badkar, bakom bokhyllor, tevebänk, akvariebänkar och ALLA ställen jag kan komma på, och som jag inte kan komma på......

Det FINNS inte i lägenheten, så är det bara. Har gått igenom dammsugarpåsen IFALL jag råkat suga upp det, men ICKE. Så nu är det bara magen jag inte kollat.
 
Nu har hon både kissat o bajsat. Inget snöre.

Jag ger upp för ikväll och går o sover. Håll tummarna för att det ligger nåt i lådan i morgon.....

tack för ert stöd!
 
Mår hon bra så är det nog ingen fara. Du iakttar henne nog lite för mycket just nu, och ser spöken.

Det smittar... Jag konstaterade i dag att min ena troligen är lite förstoppad, och det har han aldrig nånsin varit förut :crazy: Fast i hans fall beror det förmodligen på att han ätit ovanligt lite ett tag, han är nog lite trött på torrfodret så jag funderar på att byta. Nåt annat än torrfoder vägrar han äta.

mandalaki
 
Jo, du har nog rätt..... jag analyserar den stackars katten vad hon än gör. Nyss var hon ute och käkade mat med olja i, messmöret fick jag kasta... ÄCKLIGT tyckte kissen.....
Jag lyfte upp henne och klämde lite på magen och då släpper hon en ljudlig prutt så hela handen (som uppehöll sig i den regionen) bara skakade...... Hon såg såååå nöjd ut och sen sniffade hon, och försökte komma ur famnen, sekunden senare känner jag varför och släpper katten! Ut på balkongen, vi tävlade om vem som hann först, och så LUFT!!!!!

Kattfan är RUTTEN!!!!! :rofl:

Sambon bara kollade på oss och undrade vad vi höll på med.... "Fruntimmer, ni är väl för söta" var hans enda kommentar... :angel:

Det är i alla fall inte stopp i den tarmen, det kan jag intyga!! :D

Blir inga problem att somna inatt, jag är redan halvsövd!

godnatt!
 
Har det kommit nåt snöre än? Man börjar ju bli otålig...
 
Nä, inget snöre.
Veterinären jag pratade med idag, sa att jag nog kan vara lugn. Det kommer förr eller senare, och eftersom det är så pass mjukt så trodde hon inte att det skulle göra någon skada därinne.
Men jag känner mig inte riktigt lugnad av det beskedet. Det är ju resår, dvs gummiband, med tråd rund liksom.... segt och går inte av så lätt. Och så är snöret så långt!!!

Hon hade inte varit i lådan medan jag varit borta, så hon ska få lite fisk nu, så hon blir mätt o skitnödig.

Återkommer....
 
jag låg och funderade på det där med gummibandet igårkväll och tänk om det kan fastna i magsäcken medan en ände åker vidare ner i tarmarna... Men din katt verkar ju vara pigg och glad så det är nog lugnt!
 
Ja, så har jag oxå tänkt. Pratat med vet idag med... de börjar nog tycka att jag är tjatig nu....

Hon sa att så länge katten leker, äter, går på lådan och är gosig så är det ingen som helst fara. Börjar hon kräkas eller ha okontrollerad avföring så ska jag åka med henne, eller om hon blir trött, får feber, darrar, jamar mycket o verkar ha ont i magen.

Så nu har jag allt detta skrivet på papper, så slipper jag störa vet. hela tiden.

Hon har inte bajsat idag, det blev sent igår, så jag väntar än. Hon hade inga mer tips på mat heller, mycket mat så det går mycket genom tarmen, så tråden följer med av bara farten sa hon. Olja och messmör har jag provat, då äter hon inte. Paraffin tyckte hon att det var lite onödigt att stressa upp henne med. Det är ju inte kul att få spruta i munnen. Det gör man i ett senare skede, likaså med laxermedel.

så jag återgår till att vänta....
 
Sorry, har varit bortrest i helgen.

Jag var i kontakt med min vet. innan jag åkte i torsdags. Han sa att jag ska lugna ner mig. Har det inte kommit ut nu så har hon antagligen inte ätit upp det alls. Jag har troligen fått in det i dammsugaren när jag dammsög under mattan eller nåt. Han sa att om det kommit in, så skulle det varit ute för länge sen, eller om det fastnat så skulle hon blivit sjuk redan efter en eller två dagar. Jag ska naturligtvis hålla ögonen på henne om hon blir dålig, men inte oroa mig före den dagen kommer.

Jag ska in med henne och kastrera nästa vecka, så ev kör vi en röntgen då.

Tack för omtanken!!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp