Får det gå till så här? (grannproblem)

Jag säger bara,,,,,,sälg! :devil:

Jag har en hel skog av självsådda sälgar mellan huset och vägen och dom förökar sig å det grövsta och växer i torkan så det knakar. Vackra är dom också, och ved är jag snart självförsörjande på så som dom växer och förökar sig. :p
 
Jag hade gått dit och pratat med grannen. Kan ju vara något som gjorde att de inte kunde fortsätta? Jag vet inte men märkligt att låta ett träd ligga på annans tomt utan att det kommit något brådskande mellan. Att grannen dessutom är duktig på trädfällning gör saken än mer konstig.
 
Nu har vi typ rett ur situationen med vår granne, typ. Kontentan av det hela är att hen "någon gång under veckan som kommer, ska hen försöka att ta bort grenarna". Så ja, det var ju väldigt bra :)

Jag är dock fortfarande inte helt imponerad och tycker att det hela är aningen märkligt. Vi var ute och fixade med huset hela fredagen och tänkte att vi ser om grannen säger något innan vi går över. Under dagen ser vi grannen åka förbi ett antal gånger (hen bor liksom bakom oss så hen kan inte missa att vi är hemma, medans vi har lite svårare att se om hen är hemma) utan att stanna till och säga något eller ens vinka till hälsning.

Det hela fortsätter under delar av lördagen då vi återigen grejar med huset (det är liksom lite mer prioriterat att fixa med huset än att ta diskussionen :)), så vi bestämmer oss för att gå över och knacka på. Grannen öppnar inte (hen är dock hemma), så vi får inte sagt något. Senare på kvällen kommer hen över, när jag har åkt hemifrån, för att mumla fram någon form av förklaring till min sambo. Så ja, just nu är det inget direkt problem men jag känner mig verkligen inte helt bekväm med vår granne och hens agerande vilket känns himla trist :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 204
Senast: Raderad medlem 68338
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 366
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Idag blev det första ridturen med islänningen sedan augusti/september någon gång. Han stod inte riktigt still i stallgången idag så jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 729
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 138
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp