Får man tävla i ridtights?

Problematisk

Trådstartare
Jag har blivit extremt bekväm av mig och använder nästan uteslutande ridtights nu för tiden. Därav frågan, får man tävla i ridtights? Hittar inget specifikt i TR om hur ridbyxorna ska vara sydda osv, så det borde väl vara okej då tänker jag? Gäller framförallt hoppning.
Sen hittar jag inte hur stor tillverkarmärkning det får vara, för visst gäller de begränsningarna nu? Var ju massa snack fram och tillbaka för några år sedan och frågan har liksom inte varit aktuell för mig förr. Är det nån som vet var i TR (allmänna eller hopp) jag kan hitta det, alternativt nån som på rak arm vet vad som gäller tillverkarmärkning på ridbyxor?
 
Jag har blivit extremt bekväm av mig och använder nästan uteslutande ridtights nu för tiden. Därav frågan, får man tävla i ridtights? Hittar inget specifikt i TR om hur ridbyxorna ska vara sydda osv, så det borde väl vara okej då tänker jag? Gäller framförallt hoppning.
Sen hittar jag inte hur stor tillverkarmärkning det får vara, för visst gäller de begränsningarna nu? Var ju massa snack fram och tillbaka för några år sedan och frågan har liksom inte varit aktuell för mig förr. Är det nån som vet var i TR (allmänna eller hopp) jag kan hitta det, alternativt nån som på rak arm vet vad som gäller tillverkarmärkning på ridbyxor?

Ja, du får tävla i ridtights.
Angående logga så är det bara "stora blaffiga loggor a la hela låret" typ som inte är tillåtna :)
 

Liknande trådar

Utrustning TR II (dressyr) utelämnar mycket gällande bett kan jag tycka. Hur är det med mått? Vilka bettringar är godkända med oledat, tvådelat...
Svar
3
· Visningar
1 027
Senast: Amanda_F
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 163
Senast: inverterad
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 733
Senast: fejko
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp