Bukefalos 28 år!

Får saker gjort idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår förrgår hittade jag en bil på "gumtree" (australiens motsvarighet till Blocket typ) och skickade iväg ett textmeddelande och frågade om bilen fanns kvar.
En gammal Toyota sedan från 1994 men med endast 17000 mil så ja va tusan tänkte jag. Begärt pris $1500 vilket motsvarar ungefär (jag räknar x7) 10500kr.

Fick svar att bilen finns kvar och att det är inget fel på den. Nybesiktad (fungerar lite annorlunda här än i Sverige där man besiktar varje år. Här besiktar man enbart inför försäljning) och med lite skatt kvar på den vilket är bra för en superenkel transfer till ny ägare.

Jag tänkte dock att "va fan" jag måste ju prova att pruta även om jag var helnöjd med priset redan då bilar här är dyrare än i Sverige och ännu dyrare i det området jag bor i om man vill ha dem besiktade.

Jag slängde iväg ett mess och frågade om han accepterar $1200 cash in hand. Och får svar 5 minuter senare "OK"! :eek:

Så nu var det dags att ringa upp och bara meddela att jag bor på en ö, behöver ta färjan över och vore evigt tacksam om han också kan köra bilen till färjeterminalen åt mig! :angel:

VILKET HAN VILLIGT GÖR!! :rofl:

Haha, så jag tog ut pengar, tog färjan över, mötte upp, provkörde, bilen går bra, skrev papper, gav pengarna och körde iväg!! SUPERNÖJD!

Ska försöka få upp en bild på bilen men det blir senare! :laugh:

Nu sitter jag och försöker installera min 100-kronors australien - skrivare till min nya svenskköpta dator... går ju sådär :meh:

Men men! :banana:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp