Bukefalos 28 år!

Comfort

Trådstartare
senaste 4-5 nätterna har Moa varit halvvaken sen 01 om nätterna. Det stånkas, stönas, sparkas som en vettvilling och gnys lite.
Hungrig är hon inte.

Detta gör ju även att jag inte kan sova och även att jag inte direkt har varit bortkämd med sömnen senaste tre månadena då Moa vaknar varannan timme för mat ( förutom senaste nätterna då....) går jag som en zombe här nu.


Så fort det är nåt som är ovanligt säger ju alla att "äh, det är bara en fas hon går igenom" och jag börjar bli innerligt trött på den förklaringen nu.
Alla andras tremånaders verkar sova mer eller mindre hela nätterna och jag är såååååååååååå avundsjuk.

Nån som har nåt tips som kan låta lite logiiskt även i mina öron som jag kan prova för att få lite underbar sömn!
 
Sv: "faser!

inte min:) ingen tröst, men hon har vaknat mycket sedan 3 månaders ålder, nu 5 månader och vaknar lika mycket men är inte hungrig.
 
Sv: "faser!

Sök på utvecklingssprång eller utvecklingsfaser så får du upp mycket. Rasmus 3 månaderssprång märktes tydligast av alla. Tilde går igenom 5 veckorssprånget nu och det märks verkligen!
 
Sv: "faser!

Att vårt barn sov som en stock på natten berodde nog på att han inte sov något på dagen. Max 20 min i stöten några gånger per dag. Sov han någon gång 50 minuter lovar jag att jag inte andades på hela tiden i rädsla för att väcka honom. Kanske därför barn sover så olika på natten?
 
Sv: "faser!

fast moa sover två pass om dagen, runt 13 och sen en stund runt 18. Nästan aldrig över en halvtimme styck, så det beror inte på det. Hon har alltid varit ett vaket barn ock kan lätt vara vaken 6 timmar i stöten.
 
Sv: "faser!

fast moa sover två pass om dagen, runt 13 och sen en stund runt 18. Nästan aldrig över en halvtimme styck, så det beror inte på det. Hon har alltid varit ett vaket barn ock kan lätt vara vaken 6 timmar i stöten.

Emil har varit vaken 6 timmar i sträck en gång i hela sitt lilla 7 månader långa liv :p Tänk vad olika det kan vara...

Angående sömnen har jag tyvärr inga tips...men jag hoppas du snart får dig lite ;) det är inte så att pappan kan ta lilla fröken några timmar på morgonen eller så så du får sova ut?
 
Sv: "faser!

Det kan inte vara tänder som börjat spöka, då?

Sonens tänder har hållt på att titta upp för att sedan försvinna en månad minst. Nu har de två första tittat fram och jag tror det är en till på väg. Och han har haft väldigt svårt att komma till ro den senaste tiden. Annars brukar han somna nästan direkt man lägger ner honom.
 
Sv: "faser!

Rasmus gick från att sova hela nätter som han börja med när han var 2 veckor till att vakna typ varannan timme när han blev 3 månader!
 
Sv: "faser!

Jag tror på magproblem. Min son har blivit likadan på nätterna. Förut pruttade han mycket på natten men det senaste har det varit svårare att rapa honom och i stället har han börjat stånka och vifta. När han mår så här vill han inte bli ammad heller. Jag brukar böja benen och massera magen. Om inte det hjälper stoppar jag in en termometer i rumpan på honom. Då pruttar han och oftast kommer det även bajs. Efteråt tar han bröstet och somnar om.
 
Sv: "faser!

inte min:) ingen tröst, men hon har vaknat mycket sedan 3 månaders ålder, nu 5 månader och vaknar lika mycket men är inte hungrig.

Gustav vaknar också på nätterna nu, har inte gjort det under hela tiden fören nu :crazy:

Han är 5 månader nu

Är det en av faserna tro?
 
Sv: "faser!

Man får ju hoppas att det är hyfsat fort övergående i alla fall.
Hon äter sista gången vid 21-22, sedan äter hon igen vid 04-05. Försöker jag mata innan dess blir hon tokarg, hon vaknar bara och somnar inte om själv, och jag vet inte hur jag ska få henne att börja med det. Hon vill bli lite ompysslad, och sedan somnar hon om ...för att vakna igen efter 20-30 minuter.
Hon ynkar inte bara, utan gallskriker och så fort jag kommer blir det bra.
 
Sv: "faser!

kl

ang det med tänder, det har jag funderat på ett tag om de är på g för hon biter på sia egna och våra händer rejält plus att det kommer hinkvis med dreggel. Men hittils har det inte kommit några.


Nu när du sa det kom jag på att det har faktiskt varit svårare att få henne att rapa på sistone , kanske det kan hänga ihop? hon hade ont i magen i början (första 2 veckorna innan vi skaffade minifom) men jag tycker inte hon beter sig likadant nu, drar inte upp benen mot magen tex.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ (det har tagit mig ex antal timmar att våga/orka skriva det här så snälla, var snäll med mig) Jag mår inte så bra just nu så om något...
Svar
1
· Visningar
924
Senast: mandalaki
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 401
Senast: Amk
·
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
12 334
Senast: hastflicka
·
L
Övr. Hund Varnar redan nu för att detta kan bli lite långt, men jag är så less och behöver råd, det börjar närma sig sista chansen för vår hund...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 584
Senast: Sockerbit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp