Bukefalos 28 år!

Feber + utekläder

jerseyko

Trådstartare
Rasmus har feber och igår klarade vi oss med att bara vara hemma hela dagen, öppna fönster för att få det svalt och kunna ta på/av kläder hur som hellst.

Men idag så måste jag ner på affären och sen kommer kiropraktorn till stallet, men vad tusan klär man honom i? Vill ju inte att han ska bli ännu varmare eller frysa.

38,4 hade han för 30 min sen när han gick och la sig. Vägrar äta men fick i honom 150 ml välling i morse sen åt han lite kräm, ett kex och en halv knäckemacka.
 
Sv: Feber + utekläder

Det beror ju på hur varmt ni har det ute? Vi har det vår och varmt, här går vi nästan nakna! :D (i jämförelse med vinteroverall iaf...)
 
Sv: Feber + utekläder

Sol, blåser som f*n och +10 grader. Men ingen aning vad temeraturen kan ligga på i stallet, 5-6 grader kanske.

Jag är inte rätt person att klä rätt, jag tillhör de som går i långkalsonger till midsommar och fryser om det är kallare än 30 grader i vattnet när man badar :angel:
 
Sv: Feber + utekläder

Jag skulle välja skalkläder om han har det, som andas men inte släpper igenom vinden.
Kommer han sitta i vagn så skulle jag nog bara dra fleece över innekläderna och sen lägga till/ta bort filtar beroende på hur han känns när ni väl är ute. Men jag är inte så bra på att klä för vagn, ovan. :p
 
Sv: Feber + utekläder

Han har ett fleesefodrat regnställ, byxa med inbyggd fleeseväst och jacka. Får nog bli det + något tunnt under.

Nu vaknade han så nu ska jag skynda ner till affären för att alvedonen ska hinna börja verka innan de är dags att åka till stallet.

Edit: regnstället
26727447.jpg
 
Sv: Feber + utekläder

Idun är oxå febrig och hängig. Men hon har varit med ute en sväng idag. Hon hade iallafall på sig: mysiga mjukisbyxor, tjockastrumpor, body, fleece tröja och en tunntfodrad regnjacka. Hon satt i vagnen hela tiden så hon hade på sig en filt över benen och så hade jag en extra filt med om hon skulle frysa. Verkade funka bra :)

Det ser helt lagom ut med regnstället o något tunnt under tycker jag.
 
Sv: Feber + utekläder

Får testa med det, får ju ta av jackan annars om det blir för varmt. Är ju mest rädd om halsen och lungorna på honom eftersom hans förkylning började med hosta och nu har han feber.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp