FEI - Prinsessan Haya agerar...

Sv: FEI - Prinsessan Haya agerar...

*kl*
Var snälla och låt bli att bara klämma in en länk i era inlägg. Kanske dags att läsa på forumreglerna igen?

/B_A_L, moderator
 
Sv: FEI - Prinsessan Haya agerar...

Det verkar som om Prinsessan inte har rätt att avsätta någon komitté, utan det är generalförsamlingen som gör. Men det står ju att hon har inviterat dom att avgå så hon lägger beslutet i deras egna händer.

Dom har inte fullt ut representerat dressyrvärldens intressen, säger hon, utan har mer arbetat för sig själva. Dom har heller inte varit tillräckligt flexibla. En av punkterna som tas upp är det nattliga mötet under OS i Hong Kong med de 4 ledande nationerna, angående bedömningen i dressyren.

Är det OK att lägga in en länk nu, där hela brevet finns? Jag orkar inte skriva ut alltihopa.
http://www.eurodressage.com/news/dressage/fei/2008/resignation.html

Vad som kommer att hända enligt det som står, är att dom kommer att utse en interim kommitté tills det blir möjligt att välja en ny. Vad som sen kommer att hända vågar jag inte spekulera i, bara hoppas på en förbättring.
 
Sv: FEI - Prinsessan Haya agerar...

Vi får väl se vad som händer efter mötet i november, om de får sitta kvar. Jag tycker att kritiken mot komitéen är befogad efter OS. Det är märkligt att världens bästa ryttare knappt någon nia och inte en enda tia i något protokoll. Skalan används inte överhuvudtaget. Hur ska vi få en ändring på lägre nivå om inte ens de bästa i världen enligt domarna förtjänar de högsta betygen?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag passade min väns två hundar över helgen, något jag brukar göra när hon behöver vara borta av en eller annan anledning. Vi trivs...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 282
Senast: fryckan
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 113
Senast: mackan
·
  • Låst
Tjatter BANANKONTAKT - Det är en fågel - Nej det är ett plan - NEJ DET ÄR EN SUPERBANAN! Plötsligt ser alla ett stort gult ljussken över...
35 36 37
Svar
722
· Visningar
20 271
Senast: Intejag
·
  • Artikel
Hästnyheter FEI kommer inte att införa en tredje mandatperiod så att Prinsessan Haya kan sitta kvar som ordförande fyra år till. Istället lämnar hon...
Svar
0
· Visningar
558
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp