Bukefalos 28 år!

Fettisdagen

MJLee

Trådstartare
Imorgon är det fettisdag. Hur många kommer äta en semla eller två? Har ni redan tjuvstartat? Själv äter jag en, imorgon, om jag inte faller för frestelsen att köpa en senare. Jag är en traditionsfascist. Jul, semlor, påsk, midsommar ska vara exakt som traditionen bjuder.
 
Jag har ätit 3st (2,5st, egentligen, för den ena delade jag med sambon) i år: wienersemla, hjortronsemla (upptäckte förra året och den är fantastisk! Fikets egen hjortronsylt, mandelfyllning och helt fantastisk bulle. Bästa!), pistagesemla. Kan ärligt säga att hjortronsemlan är den första semmelbullen som jag tycker är riktigt riktigt riktigt god - saftig och med mycket kardemumma.

Anyway. Imorgon blir det en vanlig semla på jobbet, som inte lär vara något speciellt men okej.
 
Jag tänker att det är bäst att jag inte skriver hur många semlor jag har ätit i år :laugh: . Älskar (bra) semlor!

Men imorgon bjuder jobbet på semla! Sen kommer jag ev köpa en från mitt lokala bageri innan dom slutar göra semlor för i år.
 
Senast ändrad:
Imorgon är det fettisdag. Hur många kommer äta en semla eller två? Har ni redan tjuvstartat? Själv äter jag en, imorgon, om jag inte faller för frestelsen att köpa en senare. Jag är en traditionsfascist. Jul, semlor, påsk, midsommar ska vara exakt som traditionen bjuder.
Jag! Har inte ätit en enda i år ännu, varför vet jag inte. Men har förbeställt semla till imorgon så efter yogan blir det semmelfika imorgon kväll 🤤
 
Tror vi får på jobbet. Det blir isåfall den första. Ovanligt brukar ha ätit ett par stycken innan
 
Jag är semmeltraditionsfascist så ja, det blir en första semla imorgon. Hembakt, med grädde och mandelmassa. Kardemumma i degen givetvis.

Dock blir det inte hetvägg för min mage skulle göra uppror av mjölken (och jag har aldrig förstått mig på soggig bulle).

Edit: Jag utgick ifrån att jag inte ens behövde nämna det pudrade florsockret på locket.
 
Imorgon är det fettisdag. Hur många kommer äta en semla eller två? Har ni redan tjuvstartat? Själv äter jag en, imorgon, om jag inte faller för frestelsen att köpa en senare. Jag är en traditionsfascist. Jul, semlor, påsk, midsommar ska vara exakt som traditionen bjuder.
Har ätit en tidigare, började direkt efter julafton. Imorgon har jobbet utlovat semlor. Däremellan har jag köpt ett hyfsat antal till resten av familjen, men är inte samma fan själv av söta bakverk.
 

Liknande trådar

Mat Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 668
Mat Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker...
Svar
9
· Visningar
699
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 167
Senast: Acto
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 406
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp