Bukefalos 28 år!

Fettisdagen

Förresten åt jag semmelgröt för ett tag sen! Det var gott men kunde bara äta ett par skedar innan det blev för mäktigt. Det blev också slutet för min semmel-extravaganza som semmeltråden startade.
C5856D71-E729-4659-8F12-A25049FC0239.jpeg
 
Har ätit 2 hitintills och kommer bli på fettisdagen oxå på jobbet. Har fått tider nu när semlorna är klara för att hämtas på jobbets provbageri, vet dock inte vilken sorts semla det blir än.
 
Min dotter kommer garanterat att baka egna semlor. Semmeldagen är helig för henne (hon har gått i lära hos sin mormor :love: ).
Vi är hemma med förkylning alla tre tjejer, så det kommer att bli dagens höjdpunkt, helt klart :d.
Edit. Det blir första semlorna i år. Aja, baja, inte fuska (dotter är en hård semmeldespot :D).
 
Senast ändrad:
Vi ska äta semla idag på styrelsemötet i eftermiddag, men jag har beställt chokladboll istället eftersom jag kommit fram till att jag inte gillar semla nått speciellt :)
 
Mina kollegor har suttit och goffat i sig sina semlor nu, jag har tittat på med en min av avsmak 😆
Wienersemla med vaniljkräm går bra, om jag skrapar av grädden 🙄
Finns så mycket gott fika, semla är överskattat.
 
Jag brukar ha hunnit äta ett flertal semlor vid den här tiden, men nu kör jag LCHF sedan i augusti och därför har det inte blivit någon semla ännu.
Men idag ska jag fuska x2! 😄 Ser mycket fram emot det. Den första nu på 9-fikat - med hetvägg :heart
 
Min dotter kommer garanterat att baka egna semlor. Semmeldagen är helig för henne (hon har gått i lära hos sin mormor :love: ).
Vi är hemma med förkylning alla tre tjejer, så det kommer att bli dagens höjdpunkt, helt klart :d.
Edit. Det blir första semlorna i år. Aja, baja, inte fuska (dotter är en hård semmeldespot :D).

Bra uppfostran på avkomman där :up: :bow:
 
Jag har ätit några stycken hittills och bakar egna idag, vi ska tacka av en tjej i teamet som går på mammaledighet imorgon och då tänkte jag att det är kul att bjuda på hembakta. Tar med bunke och elvisp till jobbet, tänker inte försöka frakta fem färdiggjorda i kollektivtrafiken :D Vi äter förstås varsin hemma också.
 
Ätit en före fettisdagen, var precis nere i närbutiken som säljer ett tvåpack från ett av bagerierna i stan, gott gott! Tänker faktiskt frossa i två idag ;P. Första uppäten- den andra tar jag ikväll :). Skänker min saknade mormor en extra tanke idag då hon ääälskade semlor och två hade antagligen inte räckt heller hahahaha. Har gjort semmelbollar också som jag ätit en, ska spara ett fåtal själv och ge bort det allra mesta till grannarna och bjuda i stallet idag :).
 
Inte ätit någon ännu. Kommer nog gå förbi butiken som hade minisemlor på vägen hem och köpa en sådan om dom har kvar.
 
Får på jobbet så ska se om Lillebrors gör sig bra som hetvägg.
Vill egentligen ha simplare version utan en himlans massa hela mandlar och tjafs MEN den är ju gratis :D

(Och lillebrors är så annorlunda mot vanliga att den faktiskt gick att äta utan mjölk. Men man VILL ju ha mjölk.)
 
Jag önskar att jag hade varit förutseende och haft en semla hemma till eftermiddagskaffet. Skulle dock egentligen ha varit på jobbet idag med semmelfika. Dock tveksamt om de skulle ha bjudit på något annat än semla med mandelmassa.
 

Liknande trådar

Mat Imorgon är det våffeldagen. Hur många kommer grädda våfflor? Jag är lite sugen, men vill inte äta mer än en eller högst två, helst med...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 787
Mat Jag har noll fantasi när det gäller sallad. Vi ska träffas ett gäng imorgon och äta nyårsmiddag tillsammans med barnen. Och jag tycker...
Svar
9
· Visningar
732
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 195
Senast: Acto
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 643
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp