Bukefalos 28 år!

Fick katalogen till åringsauktionen idag!

Indyhope

Trådstartare
Åh.. Jag vet inte mycket om galoppstamtavlor mer än Songline och Heart of Oak och Richard of York.. Men ändå så beställde jag åringsauktionskatalogen.. Lite sugen är jag allt, men jag har väl inte tid egentligen med ännu en häst. Dessutom är jag lite "rudis" på det här med att träna galopphästar. :angel:

Men visst är det spännande att läsa i katalogen! En hel del spännande guldkorn hittar ju till och med jag! Tex den med Cinnamon som mamma. :d Det vore inte helt fel kanske?! :)

Någon som ska dit??
 
Sv: Fick katalogen till åringsauktionen idag!

Ja inte vore det fel med en galopp häst, men jag har heller inte tid/råd med flera hästar som läget är nu. Några andra stjärn hästar som du har hittat?
 
Sv: Fick katalogen till åringsauktionen idag!

Mja, det finns ju någon också som har Songlines mamma som sin mormor tror jag?! Minns inte riktigt.. Men den var intressant också. Tror den var efter Richard of York, men jag kan vara helt ute och cykla nu. Har inte katalogen framför mig..
 
Sv: Fick katalogen till åringsauktionen idag!

Alltid kul att kolla stammarna och sedan se om det blev några stjärnor av dom.
 
Sv: Fick katalogen till åringsauktionen idag!

Ja precis! Även om man inte kan köpa själv, så kan man "låtsasköpa" och se om något år om det hade lönat sig.. ;)
 
Sv: Fick katalogen till åringsauktionen idag!

Precis. Var på väg för många härrans år sedan att köpa en hingst på auktionen, en åring alltså. Ingen ville ha honom, blev till slut såld för typ 4000:-. Men gissa om han kunde springa när han kom ut. Har för mig att han sprang in närmare miljonen.

Ångrade så jag kunde dö på att jag verkligen inte köpte honom den dagen. Tyvärr kommer jag inte ihåg vilket år det var, inte heller vad han hette.
 
Sv: Fick katalogen till åringsauktionen idag!

Aj aj.. ja då är det trist att man inte var där och köpte..
 
Sv: Fick katalogen till åringsauktionen idag!

Kolla in nr 68 lite extra *blink blink*, det är min häst som är mamma till honom och jag har varit barnmorska till alla från den uppfödaren........
Jag vet ej om jag ska gå och kolla på auktionen i år för vi har starthäst i köpenhamn på lördagen men förmodligen stannar jag hemma och tar hand om den som ska starta St Leger på söndag och då kikar jag över till hotellet och spanar lite!
 
Sv: Fick katalogen till åringsauktionen idag!

Vad är det för stam på den då? Jag har ingen katalog. Bara spånar lite en då.
 
Sv: Fick katalogen till åringsauktionen idag!

Han är efter Prince of Birds och mamman är efter Suave Dancer- Scottish Reel. Det är inte jag som fött upp honom men jag drog fram honom när han föddes så han har en speciell plats i hjärtat såklart!!
 
Sv: Fick katalogen till åringsauktionen idag!

ska nog dit och kolla. tessi ska visa Amiral Bloom..titta på den! shit snygg..kolla i galopp kalenden bild på honom där:D har honom i stallet nu ju..
 
Sv: Fick katalogen till åringsauktionen idag!

Vi ska ha dit en häst... katalog nr 42 Monrowia :love:
Tyvärr ska inte jag följa med denna gången. Ngn måste ju ta hand om stallet :smirk:
 
Sv: Fick katalogen till åringsauktionen idag!

Man kan maila en adress så kan man få den. Fast jag minns inte vilken det var nu, men jag kan ta reda på det om ett par timmar. Det finns en annons i Trav & Galoppronden från förra veckan där adressen står. :)
 
Sv: Fick katalogen till åringsauktionen idag!

Vi har en liten "kille" efter Richard of york !!
Fast han är INTE till Salu !
Hej från Hambo
 
Sv: Fick katalogen till åringsauktionen idag!

MoonFlight skrev:
Ingen som har adressen?? Har inte tidningen tyvärr...

Jag vill också ha adressen... Inte en chans att jag skriver ut en katalog på vår stackars skrivare. :crazy: Finns katalogen att köpa på plats på lördag?

mvh Ellinor E. Karlström :bump:
 
Sv: Fick katalogen till åringsauktionen idag!

det brukar alltid gå att få tag på kataloger på plats.
Är det många som ska dit?? Bukefika kanske????
 

Liknande trådar

Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 496
Senast: videnlis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp