Bukefalos 28 år!

film från datorn till DVD. HJÄLP!!

bigganl

Trådstartare
Jag blir tokig. Det fungerar inte för mig.
Jag har ett antal filmer på hårddisken som jag vill kpoiera till DVD för att kunna se dem på TVn istället för i datorn. Jag har satt i DVD skiva i brännaren. Det kommer upp en ruta som frågar om jag vill bränna. Jag klickar ja och kommer vidare. Där väljer jag ut vilka filmer som ska brännas. Det fungerar och ruta med att det är klart och har lyckats kommer upp. Nu till problemet. Jag har provat i alla våra DVD-spelare + play station2 spelare och ingen av dem kan läsa skivad. Disk error kommer upp. Vad har jag gjort för fel?
När jag sätter dem i datorn ser jag att alla filmer finns på discen.
Hjälp mig snälla!
 
Sv: film från datorn till DVD. HJÄLP!!

vilket format är de filmer du försöker bränna ut? är det skivavbilder du försökt bränna? låter inte så. är det en drös xvid/divx/wmv eller något så är det troligen så att dina dvdläsare inte har nödvändiga codecs. Vissa dvd-spelare går att flasha ny mjukvara i, andra inte.
 
Sv: film från datorn till DVD. HJÄLP!!

jag förstår att det är formatet det hänger på, men hur gör jag för att ändra det? formatet är wma. filmerna är tagna med min vanliga digitalkamera och då borde väl bilder och filmer komma i samma format? Bilderna kan jag bränna till cd och titta på. I kameran hittar jag ingen inställning för det så det blir väl detta format automatiskt antar jag.
En av våra DVD-spelare ska ta alla tänkbara format, men den kan inte heller läsa dem. Jag kan titta på dem i datorn, men det är ju inte det jag vill.
Kan jag ändra formatet på något sätt så att de funkar i dvdspelaren?
 
Sv: film från datorn till DVD. HJÄLP!!

wma är ett ljudformat, inte ett videoformat. Har du dina filmer i wma format är det inte konstigt att det inte fungerar.

har du däremot wmv så kan du konvertera det till ett lämpligt format. De flesta moderna dvdspelare brukar kunna läsa xvid.

kolla exempelvis denna länk:
http://avs4you.com/Guides/convert-video-formats.aspx
 
Sv: film från datorn till DVD. HJÄLP!!

wma är ett ljudformat, inte ett videoformat. Har du dina filmer i wma format är det inte konstigt att det inte fungerar.
Det stod att det är det formatet som används i windows media player. (bildformatet alltså) Då kanske det stod fel. filmerna är inte i ljudformat. Då skulle jag väl knappast kunna titta på dem?
har du däremot wmv så kan du konvertera det till ett lämpligt format. De flesta moderna dvdspelare brukar kunna läsa xvid.
får kolla detta.
kolla exempelvis denna länk:
http://avs4you.com/Guides/convert-video-formats.aspx[/QUOTE]

ska kolla länken. Tack!
 
Sv: film från datorn till DVD. HJÄLP!!

filmerna är tagna med min vanliga digitalkamera och då borde väl bilder och filmer komma i samma format?

Nej, bilder och film blir absolut inte samma format.

Du kan testa att använda någon annan mjukvara när du bränner ut, och konvertera filen till supervideo cd. Då brukar de flesta dvdspelare klara av att läsa filmen.
 
Sv: film från datorn till DVD. HJÄLP!!

Nej, bilder och film blir absolut inte samma format.

Du kan testa att använda någon annan mjukvara när du bränner ut, och konvertera filen till supervideo cd. Då brukar de flesta dvdspelare klara av att läsa filmen.

Nej jag menar inte att de blir i precis samma format, men det är ju konstigt att en film blir i ett ljudformat tycker jag. Det borde bli i bildformat åtminstonde. Ska få hjälp att konvertera filmerna. (och hoppas det funkar)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag står i ett svårt dilemma, min Malinois hane Herax på 3.5år har sen dec 2020 haft rörelsestörningar och olika symptom ifrån...
Svar
2
· Visningar
2 161
Senast: WildWilma
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 456
Senast: vtok
·
Skola & Jobb Bara känner att jag måste posta detta. Det är ett brev jag skrivit till min gamla högstadieskola. Det är inte klart formuleringsmässigt...
Svar
7
· Visningar
3 452
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 089
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp