Filmen Wild Horses Wild Ride - har ni sett den?

skuggi

Trådstartare
Den är från 2011 och jag hade helt missat den. Hittade ingen annan tråd om den om jag inte söker som en nöt..

Den handlar om en handfull (mer eller mindre professionella) tränare som tar sig an varsin mustang och på 100 dagar ska de träna sina hästar och sedan är det en tävling/show på slutet och därefter kommer de här hästarna att auktioneras ut.

Jag har inte kollat hela än, men den är väldigt intressant på många vis.
Det är allt från riktiga proffs som gjort sånt här förut, till amatörer som bara vill testa om de klarar det typ.
Intressant att se skillnaderna hur de jobbar, vissa får snabbt kontakt med "sin"mustang medan andra misstänker att de fått "otämjbara" exemplar.
Ärligt talat så verkade de flesta mycket lugnare än vad jag trodde att de skulle vara...

Så nyfiken om fler sett den!
 
Jag kollade på halva igår och tyckte inte om hur många "tämjde" hästarna. Onödiga risker och vissa var helt galna i sin träning. Det fanns några som jag tyckte bra om dock. Kollade inte klart då det var för mycket galenskaper enligt mig.
 
Jag kollade på halva igår och tyckte inte om hur många "tämjde" hästarna. Onödiga risker och vissa var helt galna i sin träning. Det fanns några som jag tyckte bra om dock. Kollade inte klart då det var för mycket galenskaper enligt mig.
Håller med om att man såg en hel del tok, men det var ändå intressant att se hur olika folk kan göra.
Helst hade man ju sett att alla mutanterna fick komma till "riktiga" tränare, men nu var ju inte upplägget så.
 
Håller med om att man såg en hel del tok, men det var ändå intressant att se hur olika folk kan göra.
Helst hade man ju sett att alla mutanterna fick komma till "riktiga" tränare, men nu var ju inte upplägget så.
Jag har alltid misstänkt att det var något skumt med min häst och nu förstår jag äntligen vad. Hon var en av mutanterna :laugh:
 
Håller med om att man såg en hel del tok, men det var ändå intressant att se hur olika folk kan göra.
Helst hade man ju sett att alla mutanterna fick komma till "riktiga" tränare, men nu var ju inte upplägget så.
Ja, vilda western har aldrig riktigt tilltalat mig. Jag gillade väl bara Indianen av det jag såg, han var lugn, tog tid och stressade inte sin häst och utsatte den inte för onödiga risker till skillnad från personen som jagade runt sin häst i gallerfållan så den krashade in i stängslet. Usch! Stängslet var verkligen inte ultimat heller med farliga mellanrum och stålrör.
 
Ja, vilda western har aldrig riktigt tilltalat mig. Jag gillade väl bara Indianen av det jag såg, han var lugn, tog tid och stressade inte sin häst och utsatte den inte för onödiga risker till skillnad från personen som jagade runt sin häst i gallerfållan så den krashade in i stängslet. Usch! Stängslet var verkligen inte ultimat heller med farliga mellanrum och stålrör.
Det var ju ett par riktigt härliga brorsor också, och så en väl amerikansk tjej som enligt mig tog väldigt mycket risker, men hon redde ju uppenbarligen ut det riktigt bra och hon var erfaren.
 
Superbra film tycker jag. Håller med om att vissa gick för hårt fram och stressade hästarna för mycket. Men jag är ändå galet imponerad på hur trygga dem fick hästarna. Tror inte jag kan få en häst ens hälften så trygg under en livstid.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp