Bukefalos 28 år!

"Fin-inför-tävling"-täcke

S

SanchoPancho

Har ni sett sådana i ordentlig stretch som täcker hela halsen och delar av ansiktet? Skyddar mot smuts och damm. Har sett någon gång på utlänsk utrustningssida. Någon som vet om det finns i sverige eller på någon bra utländsk länk?

Finns ju något liknande gräsligt på Hööks som är blåvitrödrandigt eller något liknande :crazy:

Har en skimmel som bara äälskar att rulla sig i bajs så fort han är ren och skall hålla sig fin. Tänkte att det var en ganska finulig grej, alltså inte som vardagstäcke.
 
Sv: "Fin-inför-tävling"-täcke

Lyckades hitta detta och detta :) Någon som har erfarenhet av sådana? Snacka om alienvarning ;)
 
Sv: "Fin-inför-tävling"-täcke

haha nää. men det är jävligt fult. jag tycker din häst ska ha ett lila :rofl:
 
Sv: "Fin-inför-tävling"-täcke

Hade såna hos en westerntyttare (amerikan) jag praktiserade hos för ett antal år sedan. För att flätorna skulle ligga på plats och för att de inte skulle bli smutsiga efter tvätt. FUnkar utmärkt tycker jag och inget hästen är besvärad av direkt. Inte mer än ett vanligt täcke i alla fall.
 
Sv: "Fin-inför-tävling"-täcke

OX HorseStore har, och kan fås i alla olika färger efter din egen design. :)
 
Sv: "Fin-inför-tävling"-täcke

Jag har ett grönt heltäckande hoodtäcke. Superbra när man har en grisig skimmel :D. Nu kan jag faktiskt tvätta hästen dagen innan och han är fortfarande ren på tävlingen/utställningen. Fast hagkompisarna brukar tycka att han ser lite underlig ut. :smirk:
 
Sv: "Fin-inför-tävling"-täcke

Nja, tyckte att stretchmaterialet var lite tufft. Perfekt när man har knoppat då och det sitter åt runt och håller dem på plats. Mr Bus lyckas få ur dem alla på en timme ensam i boxen :smirk:

Haha lila vore.. gräsligt.. Men ett blått :)
 
Sv: "Fin-inför-tävling"-täcke

Hmmm hur skulle de fungera emot flugor/mygg/knott tror ni??? :idea: Skulle behöva ett exemtäcke som bara går över hals och bog....
 
Sv: "Fin-inför-tävling"-täcke

Gulligt...

hood1.jpg
 
Sv: "Fin-inför-tävling"-täcke

Min häst har en hood på sig inför tävling, skulle nog aldrig funka annars (han är skimmel och gillar att gosa ner sig rejält i boxen när han sover... :crazy: ;) ). Jag tycker det fungerar alldeles superbra med hood, den täcker bra, sitter perfekt och han är himla söt i sin! :)

Jag köpte min på www.tumbleweed.se
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp