Bukefalos 28 år!

Sleepy

Trådstartare
Funderade idag på detta med BH:ar. Dessa alla olika modeller med lyft och push och ilägg och stålbågar...

Finns PH? Dvs snopphållare; med stålbågar under behagen, ilägg och lyft och push... allt för att framhäva, förstora och visa upp innehavarens organ. Gärna kombinerat med urringade filjonger förstås. Eller för att hållla uppe tyngden för att undvika kommande hängbehag med tiden.

Finns det? Om inte - varför inte?
 
Sv: Finns PH?

Det finns ju Frigo-kalsonger, med en ficka framtill som man stoppar in hela paketet.

pushupms.jpg
 
Sv: Finns PH?

Jag har allvarligt funderat på varför det inte finns sportkalsonger på samma sätt som det finns sport-bh.
det måste ju vara jätteobekvämt när den hoppar omkring (de flsta killar jag stött på har boxerkalsonger vid träning).
 
Sv: Finns PH?

Visst finns det sportkalsonger, dock inte jättetajta. Trots allt är snopp och kulor inte lika tunga som bröst, så det krävs inte så mycket för att de ska ligga still.

Annars finns det i funktionsmaterial med platta sömmar, stöd framtill och en del går även att få med vindskydd.
 
Sv: Finns PH?

min man hälsar att det låter ruskigt obekvämt.

Men igen jag avskyr ofodrade bh:ar utan ilägg och bågar, vill att tuttarna ska sitta på plats och inte studsa runt när jag går.
 
Sv: Finns PH?

Håller med om att många BH:ar är rena tortyredskapen. Under min uppväxt var BH något som "tanter" hade och vi unga gick utan och var topless på stranden.

Nånstans skedde en förändring och plötsligt var BH ett måste; helst med magisk pushup-effekt. jag vet att skönhetsideal förändras över tiden, men varför har inte männen fått samma förväntningar på sig?
 
Sv: Finns PH?

Det finns även sport-bh med vindskydd. Det är för att man inte ska bli nedkyld när man tränar i kalla temperaturer. Svettiga kläder som möts av iskall vind är inte alltid så skönt mot kroppen.
 
Sv: Finns PH?

För att de inte har behov av att stilla ett par rörliga bröst? Mäns paket motsvaras ju inte av vår byst, liksom? ;)

Men jag håller med dig, jag använde inte bh förrän efter att jag hade opererat min byst. Jag hade problem när jag tränade rugby och handboll med min tunga byst och fick en förminskningsoperation när jag var 14 år - i början på 80-talet. Efter operationen var jag tvungen att ha bysten på plats, och vande mig väl med det samtidigt som trenden svängde åt att man skulle ha bh som du säger.
Men jag har aldrig funnit det bekvämt att ha de där med bågar och ilägg och allt vad det heter. Jag vill ha boobsen på plats, jag vill inte ha en hylla, och jag är faktiskt född med revben som fanns på plats före stålbågarna. Jag använder bh som ser till att jag har stabilitet helt enkelt. Sen att det inte är victorias secrets kollektion i min bh-låda är en annan sak.
 
Sv: Finns PH?

Men varför kan du inte bara acceptera att vi är olika? Jag gillar mina bekväma stålbågade bh:ar, köper ingen skit som kryper genom tyget.
in man har tighta välsittande boxer som håller paketet på plats. Hag har välsittande bekväma bh:ar som håller mina paket på plats, båda är nöjda och glada.
Skönhetsideal skiter jag i.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp