Finns stora, runda knäckebrödskakor i Finland??

Lena Furberg

Trådstartare
Knasig fråga, men förekommer såna där stora, runda knäckebrödskakor med hål i mitten, i Finland? Dvs vet folk i allmänhet vad det är ifall såna finns med på en bild? Eller ser det bara obegripligt ut?
 
Knasig fråga, men förekommer såna där stora, runda knäckebrödskakor med hål i mitten, i Finland? Dvs vet folk i allmänhet vad det är ifall såna finns med på en bild? Eller ser det bara obegripligt ut?

Måste kolla nästa gång jag handlar på finska sidan, har aldrig tänkt på om de har knäckebröd i sådan form (äter inte så mkt sådant). Däremot finns vanligt rågbröd med hål i mitten så själva modellen är inte obekant :)
 
Knasig fråga, men förekommer såna där stora, runda knäckebrödskakor med hål i mitten, i Finland? Dvs vet folk i allmänhet vad det är ifall såna finns med på en bild? Eller ser det bara obegripligt ut?
Här i Österbotten finns det åtminstone knäckebrödskakor i affären :) och runda rågbröd (både hårda och mjuka), så det är ingen risk för att nån skulle tycka att det ser konstigt ut på bild.
 
Här i Österbotten finns det åtminstone knäckebrödskakor i affären :) och runda rågbröd (både hårda och mjuka), så det är ingen risk för att nån skulle tycka att det ser konstigt ut på bild.
Aha! Vad bra. Jag hade tänkt hänga lite runda "knäckebrödskakor" i Mulles julgran på nästa Jul-mugg, men om de inte finns i Finland lär den muggar bli dissad av företaget som gör dem, eftersom det är ett finsk företag och de flesta säljs just i Finland.
 
Aha! Vad bra. Jag hade tänkt hänga lite runda "knäckebrödskakor" i Mulles julgran på nästa Jul-mugg, men om de inte finns i Finland lär den muggar bli dissad av företaget som gör dem, eftersom det är ett finsk företag och de flesta säljs just i Finland.
googlade lite.
Hittade denna bild
na%CC%88kkileipa%CC%88+valmis+4.jpg


Näkkileipä är alltså knäckebröd.
Finns på den här bloggen http://heavenlybakings.blogspot.se/2014/08/nakkileipa-se-naisen-tiella-pitaa.html
 
Aha! Vad bra. Jag hade tänkt hänga lite runda "knäckebrödskakor" i Mulles julgran på nästa Jul-mugg, men om de inte finns i Finland lär den muggar bli dissad av företaget som gör dem, eftersom det är ett finsk företag och de flesta säljs just i Finland.
Jag antog att det var därför du undrade :) men det används faktiskt som julpynt i stall här också, har jag sett nångång.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ I skuggan av trådar runt alkoholism: Är det bara jag som reagerar på att vin och "bubbel" på något sätt romantiseras och ses som en...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
27 036
Senast: Thaliaste
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 058
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
14 062
Senast: MiaMia
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 848
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp