Sol

Trådstartare
Det här är Coco (den lilla), han kämpar mot FIP och har sedan behandlingen påbörjades för 2 veckor sedan gått upp 400 g. Han drabbades hårt neurologiskt och kunde knappt gå, nu hoppar och springer han helt obehindrat.
IMG_0807.jpeg
 
Det är ju enormt att man hittat en behandling för FIP! Blir han helt bra, eller kommer han behöva stödbehandlas?
Tar försäkringen medicinen, eller får man fortfarande stå för den själv?
 
Det är ju enormt att man hittat en behandling för FIP! Blir han helt bra, eller kommer han behöva stödbehandlas?
Tar försäkringen medicinen, eller får man fortfarande stå för den själv?

Han förväntas återhämta sig helt. Han har även behandlats för toxoplasmos så det har varit mycket mediciner.

Svedea täcker behandlingen, Agria gör det sedan en månad tillbaks. Hur det är med övriga vet jag inte men man gör klokt i att fråga för behandlingen (allt, inte bara mediciner) kan kosta upp till 85000 kr. Tabletterna han äter kostar bara de 300 kr/st.
 
Han förväntas återhämta sig helt. Han har även behandlats för toxoplasmos så det har varit mycket mediciner.

Svedea täcker behandlingen, Agria gör det sedan en månad tillbaks. Hur det är med övriga vet jag inte men man gör klokt i att fråga för behandlingen (allt, inte bara mediciner) kan kosta upp till 85000 kr. Tabletterna han äter kostar bara de 300 kr/st.

Så skönt! Hört att det är en dyr behandling, men ändå.
 
Det här är Coco (den lilla), han kämpar mot FIP och har sedan behandlingen påbörjades för 2 veckor sedan gått upp 400 g. Han drabbades hårt neurologiskt och kunde knappt gå, nu hoppar och springer han helt obehindrat. Visa bifogad fil 127076

Ett underbart gäng och vilken liten sötis Coco är :love:

Det är hemskt när djuren inte mår bra och jag hoppas det fortsätter gå åt rätt håll för honom :heart
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
915
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 811
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 640
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp