Bukefalos 28 år!

Fjärrstyrt lås för hundlucka

D

d00ape

Har letat i flera dagar efter någon produkt för att kunna fjärrstyra lås av en hundlucka.

Jag har tänkt att jag skall ha övervakningskameror inne och ute i en rastgård som är ansluten till huset med en hundlucka. Om vi är borta 4 timmar skulle jag vilja ha möjlighet att ha ett automatiskt tidsinställt lås som öppnas efter 2 timmar. Jag vill desutom kunna logga in och se hundarna via ett webbgränsnitt som är kopplat till kamerorna. Ser jag att hundarna är ute och går in vill jag via webbgränsnittet kunna låsa hundluckan.

Har lite funderingar kring hur jag skall kunna koka ihop en egen lösning men inser att det skulle spara en hel del tid om en liknande lösning finns att köpa.

Alla tips är välkomnande!
 
Sv: Fjärrstyrt lås för hundlucka

Har inga tips, men är lite nyfiken på: Varför du vill ha som du beskriver ovan? :laugh:
 
Sv: Fjärrstyrt lås för hundlucka

För att jag vill ha uppsikt över mina hundar och minska oron över att lämna dem själva hemma.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 273
Övr. Hund Hejsan.. Har en närapå 6mån gammal valp där ensamhetsträningen inte funkat bra alls. Var nog lite dålig med att göra det till "vardag"...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 454
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
5 813
Senast: paradiset
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 579
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp