Flåsande häst?

Sv: Flåsande häst?

Inte för att kritisera dig på något sätt, bara en stilla undran. Hur vet ni att hon inte led av det?

Min ponny gick ordentligt med sin allergi ett tag, men han blev allt tröttare att rida och andades allt tyngre. Jag klarade inte av rent psykiskt att rida när jag visste att han inte var hundra, så då fick han ta det lugnt istället..

för att hennes ägare hade haft dit vetrinär flera gånger och de hade röntgat henne osv.
 
Sv: Flåsande häst?

min medryttarponny flåsar när han galloperar och ja "håller i honnom" och när vi ska hoppa och när vi hoppar för att han blir så upphetsad för han tycker de e så himla kul!!:D jag tror iallafalll inte de e skadligt! vet innte vad man skullee kunna gör åt det! fast ahan har ju lite dålig kondis också!
 
Sv: Flåsande häst?

Fast en röntgen ger ju inte svar på hur det ser ut i luftvägarna? Eftersom en häst inte kan säga till när den har ont är det väldigt svårt att avgöra. Men man kan ju alltid sätta det i perspektiv till sig själv, jag har själv fått lindriga astma-attacker då mina luftrör har rosslat och pipit och det var ju inte direkt härligt. Och när min ponny andades så att det nästan pep i hans luftrör och jag kände att han blev tröttare än vanligt, då ville jag inte längre anstränga honom.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: ryujaneiro
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 101
Senast: iNHALE
·
Hästvård Min häst, klippt 15-årig SWB i mycket god kondition, började fälla ordentligt för en vecka sedan. I samband med det började hon bli...
Svar
2
· Visningar
519
Senast: Corax
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 245
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp