Bukefalos 28 år!

Flaxgenen bland SWB?

Sv: Flaxgenen bland SWB?

Mja, rabicanoanlaget ger vitt uppe vid svansfästet. Jag tror inte att det är det cirkus menar, utan snarare att det är två olika röda nyanser på svanstaglet.
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Och det där med olika nyanser på taglet har jag förstått är/kan vara en helt normal fuxsvans.
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

kl

Kom på att jag sett två st e. Chirlon också! En ue. Lambourghini och en ue. Flemmingh
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Tror jag inte. De är inte vita nånstans, men välsigt ljusa på sina ställen och väldigt mörkt röda på andra ställen
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Det är just det jag försöker säga - är verkligen alla med ljusa manar och svansar flax-fuxar, jag tror inte det alls. Kollar man på flingorna till exempel så har de ju väldigt specifik färg runt nosen och de är ju extremt ljusa i manen och svansen alltid, sällan man ser färgförändringar där
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Det är just det jag försöker säga - är verkligen alla med ljusa manar och svansar flax-fuxar, jag tror inte det alls. Kollar man på flingorna till exempel så har de ju väldigt specifik färg runt nosen och de är ju extremt ljusa i manen och svansen alltid, sällan man ser färgförändringar där

Men har de inte en speciell variant av färgen, då? Blackar av andra raser ser ju inte alltid ut som fjordingar heller, t ex.
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Tror jag inte. De är inte vita nånstans, men välsigt ljusa på sina ställen och väldigt mörkt röda på andra ställen

Fast flaxet måste ju komma i dubbel upplaga för att synas, så dolt kan det ju bäras. Men en hel del fuxar är inte flaxfuxar, trots att de är reggade som det.

Den här är inte flaxfux, men är reggade som det:

270576_10150314361119612_7646958_n.jpg


Manen är bara solblekt. Pappan vet jag inte har flax så hon kan omöjligt vara det +att hon inte ser ut att vara flaxfux, om ni frågar mig ;)
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Pappan vet jag inte har flax så hon kan omöjligt vara det +att hon inte ser ut att vara flaxfux, om ni frågar mig ;)
eftersom flaxgenen är recessiv så kan pappan ha genen utan att det syns på honom = kan nedärva genen
så din slutsats är inte helt korrekt...

(däremot tänker jag inte ge mig in i diskussion om huruvida din häst har flaxanlaget eller inte)
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

eftersom flaxgenen är recessiv så kan pappan ha genen utan att det syns på honom = kan nedärva genen
så din slutsats är inte helt korrekt...

(däremot tänker jag inte ge mig in i diskussion om huruvida din häst har flaxanlaget eller inte)


Sant, gjorde en tankevurpa, men flax har hon inte. Manen är enbart solblekt.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 170
Senast: Karro-Lina
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
403
Senast: Glimra
·
Tjatter Jag kommer ibland på mig själv med att tänka "äsch, orka" eller "vad spelar det för roll" kring saker som jag innan har lagt stor vikt...
2
Svar
27
· Visningar
1 781
Senast: lingonben
·
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
777
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp