Bukefalos 28 år!

Flaxgenen bland SWB?

Sv: Flaxgenen bland SWB?

Ibland är dock vanliga fuxar felreggade bara för att de är lite ljusare i man och svans, typ solblekta. Mitt fuxsto är "bara" fux men reggad som om hon hade flax.
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Jag tror min är reggad som fux trots att han är flaxad. Men jag orkar inte kolla i passet. Där står väl iaf om hur han ser ut.

Han är e: Blue Hors Romancier ue: Beachboy. Pappa och mamma bruna. Men de bär väl på en latent gen antar jag.

Här ser man både undersidan och översidans svanshår, manen, avblekta benen ner mot hovar, Han har en vit fot. Resten flaxade:
Fy.jpg


Här har han börjat ändra färg lite.
TinoPoloKvinnaFux.jpg


På vintern blir han mörk och trist..
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

kl

Nu ska jag erkänna att jag vet inte hur pass mycket skiftningar i manfärg det kan finnas utan att det för den sakens skull innebär flax-gen, men några med klart ljusare man jag kommer på såhär på rak arm:

e. Irco Mena - Krocket
e. Guido - Beach Boy
e. Don Primero - Martini
e. Jaguar Mail - Electro
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Kan dessa vara undan ett flax-sto (reg som fux) med härstamningen Strong Statement xx - Pontus - Grey Mahrhu xx? I s f har jag jobbat på ett stall där hon stod som ung. Hon har dessutom en 2011 e: Warsteiner som blev hennes sista. Det kanske är samma som LindaHolm ska köpa? :idea:
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Jag vet att Phaeton x 812 är bärare av flaxgenen! Finns en dos kvar efter honom :)
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Känner till två fina fuxar
En styck häst (sabino fux, med extrahög stumpa, vit magfläck och vit underläpp, inte alldeles kritvitt tagel men def fint ljust)
e. Magritte-Bayard-Pontus

och en fux med läcker kritvit man och svans
e. Belamour-Testarossa-Parnass
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Jag har sett fux med ljus man o svans e. Aram (KWPN) och av äldre datum minns jag en e. Fantom II.
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Mitt föl efter Belamour har fått ljus man medan svansen fortfarande ser röd ut.
Modern är själv normal fux och är e. Flamingo 481- Ralmé Z så jag undrar varifrån hon själv fått sitt recessiva anlag. Någon som vet?
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Jag undrar om det verkligen är flaxanlag bara för att man och svans är ljusa.
Båda mina fuxar har lite förändlerliga färger på manen och svansarna är väldigt "randiga".
 
Sv: Flaxgenen bland SWB?

Mitt föl efter Belamour har fått ljus man medan svansen fortfarande ser röd ut.
Modern är själv normal fux och är e. Flamingo 481- Ralmé Z så jag undrar varifrån hon själv fått sitt recessiva anlag. Någon som vet?

Den Belamourbebisen jag sett som har kritvit man och svans nu vid tre års ålder, var 'länge' röd den också.
 

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 170
Senast: Karro-Lina
·
Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
403
Senast: Glimra
·
Tjatter Jag kommer ibland på mig själv med att tänka "äsch, orka" eller "vad spelar det för roll" kring saker som jag innan har lagt stor vikt...
2
Svar
27
· Visningar
1 781
Senast: lingonben
·
Mat Min första reaktion här var att säga att du har fel, det smakar inte alls neutralt! Men vem är jag att avgöra hur du uppfattar saker...
2 3
Svar
46
· Visningar
777
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp