Bukefalos 28 år!

Fler stuterier för distand-araber?

Sv: Fler stuterier för distand-araber?

För att listan skall vara överskådlig och talande skall den innehålla de hästar som fötts upp och lämnat avtryck inom sporten. De hästar som ligger högt på världsrankingen bör framförallt ingå och då har Blommeröd en mycket framträdande roll där.

Distanslistan är ju inte en officiell lista, den är ett privat initiativ och än så länge den enda där det läggs in hästar där distansmeriterna framgår.

Så vitt jag vet är det fritt för vem som helst (på gott och ont) att sända in hästar som ska läggas in på listan. Vill du ha med Blommerödhästar som du tycker är viktiga i sammanhanget, så gör det!
 
Sv: Fler stuterier för distand-araber?

.

och till Madde 71:

Det kan inte fungera med en stambok på Distanslistan. Tänk dig alla i Sverige födda hästar sen 50-talet.........

Den stambokslistan måste separeras och kallas stambok. Det är väl sådant Britta m.fl. håller på att genomföra. Till den listan kan man ju förhoppningsvis ha meritredovisningar länkade så blir allt komplett. Det är väl en strålande idé, eller hur?

???Jag skrev att vi alla efterlyser en stambok från ARAB (inte att den skall vara på distanslistan)dvs den som de tydligen arbetar med enligt dig, men ännu finns ingen att tillgå och då anser inte jag att det är fel av Gert (som ideellt och helt privat driver distanslistan) att ha med en uppfödarlista, som Litenvit skriver så är det upp till varje uppfödare att sända in sina hästar till listan så lägger han in dem.
På den listan kommer ju även travare och andra raser att finnas med som inte syns i ARABs stambok när den dyker upp någongång i framtiden....................
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
567
Senast: Lady_S
·
Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
229
Senast: manda
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 714
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 748
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp