Bukefalos 28 år!

Flyga drake

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

mizz

Hur gör man för att få upp den i luften??? Var ute precis och försökte få upp den av mormor (#§&"&##@!) nyinköpta draken. Det går bara inte. Jag hinner inte springa många steg så spinner den runt och far i backen. Vill oxå stå där och beskåda draken högt i det blå, eller okej, det vore trevligt för sonen att få kunna flyga drake.
 
Sv: Flyga drake

Vi brukar göra så här....

Vi befinner oss på ett fält/en äng.
A håller i draken.
B håller i "snör-rullen"
A går iväg med draken medans B står kvar och rullar ut snöre.
A kan få ganska långt... 30-40 meter i alla fall.
Sen kan B börja springa, medans A håller i draken över huvudet.
Sen brukar den lyfta när man springer. Kommer draken bara tillräckligt långt upp är det bara att stanna och försöka hålla kvar en...


*rörig beskrivning*
 
Sv: Flyga drake

*bra beskrivning*


Men det är ju så vi gör, men ska prova med längre snöre nästa gg. Hoppas det blåser i morgon med. :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Vårens ljuvligaste dag sitter jag inne nästan hela dagen och känner mig bara frustrerad. Jag har en deadline för att lämna in...
Svar
2
· Visningar
813
Senast: cassiopeja
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 235
Senast: Twirro
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 244
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
1 891
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp