Flyinge vs Elmia?

Både championat och bruksprov måste bli större enligt min mening! Men jag kanske har missförstått att dom diskuterat om att flytta båda. Är det bara championatet den diskussionen gällt?
Håller helt med dig!

För fram avlen, gör den mer lättillgänglig och mer publikvänlig. Gör den till en "hästfest" som blir lika självklar att besöka som göteborg, falserbo och stockholm även för den som kanske inte är direkt avelsintresserad men som har ett intresse för häst.
Jag ser så otroligt mycket möjligheter i att flytta hela championatet och bruksprovet (gärna kombinera) till en bättre anläggning (i detta fall Elmia) Auktioner, årgångstävlingar, hingsttävlingar där hingstarna får visa upp sig, fölvisningar, bra utställare med bra shopping m.m

Tänk vad mycket utländska köpare ett sånt här evenemang skulle dra och tänk vad fantastiskt om den svenska aveln kunde bli lite gynnsam och att man som den lilla uppfödaren med kanske bara någon uppfödning varje eller vartannat år fick chans att visa upp och sälja sin guldklimp till förtjänst för en gång skull:banana:
 
Bruks är ju pyttelitet numer så det känns lite overkill med Elmia?
Jo, för bara bruks i nuvarande form är det helt klart onödigt stort. Men är det möjligt att kombinera med championat/mässa osv så känns det plötsligt som det kan dra mycket större publik.
 
Borde det inte vara en möjlighet att köra bruksprov två gånger per år istället? Istället för att lyckas pricka en god form just en vecka på ett helt år för dessa unga individer får det ytterligare en chans att visa sig.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp