Foder vid lösdrift?

I

izza

Vad bör pållarna ha förutom hö/ensilage? (Förstås beroende på värdet, komplement med kraft ;))Men MINERALER :confused: - hur löser ni det rent praktiskt? Vilken sort?
 
Vi har en mineral balja ute i hagen samt att de får kraft.

Vi har mycket träd och sly som de med välbehag smackar i sig.

Nanne/ :banana:
 
Mina ponnyer går på lösdrift. Jag behöver komplettera fri tillgång på hö med lite havre, Krafft Breed, soja och mineraler som jag blandar ihop. Ger kraftfoder en gång om dagen i stallet. De får äta kraftfodret stående i en lödsriftsbox. Jag ger det i små hinkar som jag ställer ner i bildäck :D. Då välter de inte omkull dem. Fungerar bra. Hälsar Inelin.
 
Mineralerna hänger ju också på hövärdena och vad de äter i övrigt. Enklast är väl att dosera för varje häst när den får sin giva kraftfoder?
 

Liknande trådar

Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 775
Senast: Habina
·
Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 138
Senast: Habina
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 619
Senast: Solis
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 604
Senast: Jiovedi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp