Bukefalos 28 år!

Fodergrind till hage

N

Nisse liten

Jag undrar om det finns ngn här på Bukes som har byggt en egen form av höautomat av ngt slag, el en grind av ngt slag.
Om ni har det så får ni gärna skriva och berätta hur ni har byggt, vi har lite problem med lunchutfodringen och jag vill inte att mina hästar ska stå ute utan lunch hö.
Mvh Nisse .
Ligger den här tråden fel får den gärna flyttas till rätt plats.
 
Sv: Fodergrind till hage

I ett stall nära oss sätter de ut höet i egenhändigt tillverkade lådor med hål i bottnen så att ev regn rinner igenom och höet ligger inte heller på marken nu när det är vått och klottigt. Eller menar du ngn form av automatisk utfodring? Förstår inte riktigt hur du menar..:confused:
 
Sv: Fodergrind till hage

Hej igen.
Ja det är typ sån som jag funderar på. Har även sett foderlådor med galler längst ner där hästarna får pilla ut höet. Ngn som har erfarenhet av sådan ? om man lägger frukost och lunch hö ca 6 -8 kg,hur lång tid tar det för hästan att pilla i sig det då?
Mvh Nisse
 
Sv: Fodergrind till hage

Jag har en Buffégrind till min lunchhage. I lunchhagen har jag en pall med pallkragar. Även i den stora hagen har jag pall med kragar. Fungerar jättebra. Skönt att veta att hästarna får sitt hö utan att man behöver vara hemma.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 988
Senast: Stereo
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 117
Senast: cassiopeja
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 911
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Ny här så ha lite överseende med tråden☺️ Men har precis flyttat till egen gård med mina två hästar, en stor och en shettis. Just nu...
Svar
5
· Visningar
1 623
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp