Bukefalos 28 år!

Föl 2011 - Western

Elanor

Trådstartare
Till alla vi som har bulle i ugnen! Eller ja.... surrogatugn kanske.
Vilka väntar tillökning 2011?
Och säg inte att jag är tidigt ute med föltråd, då blir jag ledsen! :devil:

Är så nyfiken på alla ston som går med westernbebis! Vad har ni för sto, och framför allt; Vilken hingst? När beräknas fölet komma?
:bump:
 
Sv: Föl 2011 - Western

Ah vad kul!!
Mitt sto Goldget Kitty (tävlad i pleasure och western riding med vinster, även tävlad trail, reining samt distans, hoppning, körning och hunter pleasure) är dräktig med Gradell's Vigilante (Morgan World Champion i bland annat W. Pleasure.) och beräknas föla i mitten/slutet av april.
Bebis blir det första jag behåller själv, oavsett kön.
Kitty:
34563_443679731647_653951647_6482792_1681206_n.jpg

Vigi:
http://www.tullesbo.com/morgans/hingstarvigilantefoton/stubbvig600.jpg
 
Sv: Föl 2011 - Western

Spännande!

Cody Olenas Snap väntar föl med Tejons Nifty Pine, cutting/cowhorsestam på båda så jag väntar mig en riktigt bra kossehäst som tittar ut i Juni nån gång! Mamma Snap har tävlats av tidigare ägare och gått bra i Pleasure, med bla vints på Hjo Ko 09.

Jag håller alla tummar och tår på att det blir en hingst, men oavsett ska den inte säljas. Det är jag och syrran som "tar föl" ihop, men det lutar åt att jag tar fölet när det väl kommer, eftersom syrran har en 4åring, och min häst börjar bli lite mer till åren. Blir nog ganska lagom, så är lillhästen i sin bästa ålder när storhästen börjar bli gammal på riktigt!

31376123.jpg
 
Sv: Föl 2011 - Western

Jag har bara betäckt ett sto i år (i brist på passande hingstar och pengar att betäcka med dom jag tycker duger på fryst :angel:)

Cluanna, AQHA. Meriterad med bla EM guld i halter, Open och Amateur ROM samt producer med EM, NSBA och Futurity champions. Dräktig med Gators Dirty Larry AQHA/APHA.



http://www.pixbox.se/alb1182614
 
Sv: Föl 2011 - Western

Här väntar jag 3 föl nästa år. Den första redan i februari efter min nya champagnefärgade hingst Lilac Ice.
Sen blir det en fölunge efter Glowing Spirit Bar och en efter Runing Playboy.
 
Sv: Föl 2011 - Western

Masterpiece 2000 Canada import efter Pepinics Master dräktig med Steady Big Chex efter Big Chex To Cash för föl maj 2011.Har köpt sto utan föl men skulle inte förvåna mig att jag kärar ner mig i fölet och köper det sedan med.
pepper19nov.jpg
 
Sv: Föl 2011 - Western

Det är en redigt bastant tjej du köpt! :D Snaps föl, "Tiffany", åker antagligen om en månad, hur ska man kunna säga hejdå till sötnosen :cry: Får trösta sig med att lillbrorsan tittar ut om några månader!

(Om jag säger att det är en hingst tillräkligt många gånger, tror du det blir en hingst då?)
 
Sv: Föl 2011 - Western

Mitt sto e. Dun It With A Twist är dräktig med Proud N Smart, beräknat till slutet på mars:d
 
Sv: Föl 2011 - Western

Jag ska också bli "mormor"!

Mitt red dun sabino overosto, E. Peyote Vision U. Dakota Dun Bar UE. DHR Melindas D Bar är dräktig med min drömhäst Montana Tough Diamond, blåögd bay frame overo.
Givetvis håller jag tummarna för något friskt, välskapt och fläckigt!
Allra helst en svart eller dun overo då såklart :d
Ambitionen är att behålla fölet som borde bli en trevlig allroundhäst med toppenpsyke och ovanligt flashiga gångarter för att vara westernhäst :angel:
 
Sv: Föl 2011 - Western

Kommer säkert bli nåt alldeles extra! :)

Jag har börjat spåna på namn så smått, vill inte att den ska behöva heta "fölet" i några månader innan jag bestämt mig :P Kan man kolla nånstans om namnet är ledigt? Har ni börjat fundera nåt?
 
Sv: Föl 2011 - Western

Jag har ett sto som är dräktig med Pablo Quixote och fyra ston som är dräktiga med min egen älskade Runing Playboy. De första två bäbisarna ska titta ut i mars:laugh:
Alltid lika spännande:love:
 
Sv: Föl 2011 - Western

kl

Det är verkligen bäst för Snap att det är en hingst därinne, nu är jag fullt inställd på det :devil:

Föresten, mitt föl kommer ju komma så sent som i Juni, ställer man dem fortfarande i Yearling halter 2012 då? Jag menar han kommer ju inte vara ett år riktigt då,..
 
Sv: Föl 2011 - Western

Hej

Vad roligt o läsa om alla bullar!!, håller tummarna att allt går bra.

har betäckt mina två märrar med Whiz N Vanna, e Topsail Whiz, så jag hoppas på två röda föl med supersöta huvuden, välbyggda, och supersmidiga reiners!..men har inte ultraljudat , ska bli spännande i maj/juni...
 
Sv: Föl 2011 - Western

Jag satt igår i halmen och hade handen på Snaps mage. Första gången det riktigt slog mig att det faktiskt ligger ett litet föl därinne och väntar! :eek:

På torsdag åker Snaps nuvarande föl hem till sin ägare. Så då får hon några lugna månader innan nästa lilla åbäke trillar ner :love:
 
Sv: Föl 2011 - Western

Appaloosastoet Like a Fancy Flash väntar föl med Appaloosahingsten Payres Amazing Flash.
Om allt går som det ska borde hon föla i mitten av april.

:love:
 

Liknande trådar

Avel Här blir det inga föl i år, så får njuta av alla era fölbilder och se fram mot nästa år :) Tänker att det finns fler som jag, som...
17 18 19
Svar
367
· Visningar
40 015
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 020
Senast: Stereo
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 178
Senast: Pratsch
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 244

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp